0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 26.

Kampánnyal népszerűsítik a hazai nemzeti parkokat

Hazánk nemzeti parkjainak népszerűsítésére indít kampányt az Agrárminisztérium megbízásából, a nemzetipark-igazgatóságok szakmai irányítása mellett az Agrármarketing Centrum (AMC). A cél, hogy minél többen megismerhessék a Kárpát-medence természeti kincseit, felfedezésre váró tájait.

A Pál-völgyi-barlangnál tartott sajtótájékoztatón Balczó Bertalan, az Agrárminisztérium természetvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta, kiemelt cél, hogy a nemzeti parkok ne csak megőrizzék, hanem be is mutassák hazánk természeti értékeit. Szavai szerint az igazgatóságok mára már hazánk ökoturisztikai létesítményeinek több mint felét – 350-et – üzemeltetik és tartják fenn. 33 látogatóközpont, 64 bemutatóhely, 40 idegenforgalmi hasznosítású barlang, 6 tájház és 4 arborétum, több mint 180, összesen mintegy 1000 kilométernyi tanösvény, valamint 32 szálláshely nagyjából 1100 vendégággyal is tartozik hozzájuk.

„Új élményeket, ismereteket és a felfedezés örömét kínálja a tíz hazai nemzeti park. A kampány célja, hogy minél többen ismerhessék meg őket, velük együtt pedig az ország emblematikus tájait”

– magyarázta Balczó Bertalan. Mint mondta, erre kiváló lehetőséget adnak ezekben az időkben az igazgatóságok által szervezett csillagséták és vízitúrák, ősszel pedig a madárvonuláshoz vagy éppen a behajtási ünnephez kapcsolódó rendezvények.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő úgy fogalmazott, az idei esztendő nemcsak megpróbáltatásokat tartogatott, hanem lehetőségeket is kínált: most ugyanis minden eddiginél többen ismerhetik meg az országhatárainkon belül fellelhető természeti kincseinket. Annál is inkább érdemes útra kelni, mivel Magyarország területének nemzetközi viszonylatban is jelentős része áll természetvédelmi oltalom alatt. 

Az ország harmada természetközeli állapotban maradt fenn, 9 százaléka védett, 21 százaléka pedig Natura 2000-es terület. Emlékeztetett továbbá arra is, hogy a magyar kormány a 2014 és 2020 közötti időszakban mintegy 40 milliárd forintot fordított a nemzeti parkok fejlesztésére: 100 projekttel mintegy 100 ezer hektáron sikerült javítani így a természetes és természetközeli élőhelyek állapotán. A kampány részleteivel kapcsolatban Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója elmondta: a következő időszakban

egyebek között rádióhirdetésekkel, online cikkekkel, bannerekkel, a közösségi médiában futó kampánnyal, illetve egyéb kommunikációs eszközökkel is népszerűsítik majd a nemzeti parkokat.

Fontos, hogy minél több fiatal ismerje meg az ország természeti kincseit, hiszen ez alapfeltétele annak, hogy azokat hosszú távon is megőrizhessük.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu