0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 3.

Szemléletváltás a bormarketingben

Új könyv jelent meg, amelyik borászatok számára foglal össze naprakész ismereteket a kommunikáció és a marketing terén. A kötet amellett, hogy a modern eszközök működési logikáját bemutatja, nagy hangsúlyt fektet a stratégiai gondolkodásra, a pincészetek saját hangnemének, kommunikációs üzeneteinek megtalálására.

A kiindulópontot az jelenti, hogy a borágazatnak speciális jellemzői vannak. Ennek egyik legfontosabb eleme, hogy az átlagoshoz képest kiemelkedően magas az ebben a szektorban dolgozó cégek száma. Több ezer bortermelő van hazánkban, akik közül sok száz túllép a helyi értékesítésen, és országos vagy akár nemzetközi ismertség elérésére törekszik.

Egy ilyen erős versenyhelyzetre épülő üzleti környezet, kombinálva az átlagosan kis cégméretekkel és marketingre szánható erőforrásokkal, kiemelten fontossá teszi, hogy a kommunikációra szánt idő és pénz hasznosan kerüljön felhasználásra.

Ha már egy pincészet közösségimédia-oldalt, honlapot üzemeltet, esetleg a sajtóval kommunikál, akkor a hatékonyság érdekében célszerű túllépni az általános marketingtanácsokon, és a borpiacra fókuszálva alaposan átgondolni a stratégiát.

„Annak érdekében, hogy a történetmesélés, a saját hangvétel megtalálásában segítsem a pincészeteket, az egyes fejezetekben nemcsak az adott csatorna működéséről írtam, hanem arról is, milyen stratégiát érdemes felépíteni annak kapcsán, hogy egyáltalán mit szeretnénk elmondani.

A borászatok nincsenek könnyű helyzetben, mert nem rendelkeznek a multikhoz hasonló büdzsékkel, viszont sokaknak közülük olyan erős, bizalmi kapcsolatuk van a fogyasztókkal, amelyet sok nagyvállalat csak irigyelhet. Egy borászat számára tehát az lehet a leghatékonyabb, ha azokat a tevékenységeit fejleszti, amelyekkel ez a kapocs tovább erősíthető” – mondja el a szerző.

A könyvet Tóth Adrienn nemzetközi borakadémikus írta, aki közel egy évtizedes borszakírói munkát követően öt éve alapította a borkommunikációra specializálódott Wineglass Communication ügynökséget. A Bormarketing – szemléletváltó eszközök a modern és sikeres borászathoz című kötet a cég honlapján rendelhető meg.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/Wineglass Communication