0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 26.

300 százalékkal nőttek a tengeri szállítási költségek

A tengeri szállítási költségek jelentősen megemelkedtek a koronavírus-járvány miatt. Emiatt az Ázsiából érkező termékeknél áremelkedés várható. Ráadásul nagyon sok áru késve is érkezik.

Az Ázsiából, főleg Kínából érkező hajók jelentős késéssel érkeznek meg –  A koronavírus-járvány miatt a tengeri áruszállítási kapacitás jelenleg a szokásosnál lényegesen alacsonyabb a konténerek hiánya és a járványügyi intézkedésekkel összefüggő munkaerő hiány miatt.

A németországi nemzetközi kikötőkben is alkalmazott rövidített munkaidő miatt kevesebben tudnak a teherhajók kezelésével foglalkozni, az áru kirakodása illetve berakodása hosszabb időt vesz igénybe. Emiatt hosszabb ideig állnak a konténerek a kikötőkben a vámkezelésre várva, így viszont az üres konténerek sem tudnak egyhamar Ázsiába visszaérkezni.

Ezek a logisztikai, szállítási problémák bizonyos esetekben jelentősen megnövelik a szállítási költségeket. Ráadásul az áruk tervezett átvétele és további szállítása is késik. A helyzet rövid távú javulása egyelőre nem valószínű, mivel a légi és szárazföldi útvonalakon történő szállítás is túlterhelt, ezért ez szintén nem jelent megoldást. 

Az új szállítmányok szállítási költségei jelenleg akár 300 százalékkal magasabbak is lehetnek a szokásosnál. A hajózási társaságok minden erejükkel azon fáradoznak, hogy a konténereket az igényeknek megfelelően szét tudják elosztani a világ legfontosabb nemzetközi átrakodó kikötőiben. Ehhez azonban a nagy hajózási társaságok becslései szerint további hat-nyolc hétre van szükség. 

A német kertészeti iparszövetség (IVG) szerint azonban nem zárható ki, hogy a helyzetet a tengeri szállítmányozó cégek minél tovább fenn szeretnék tartani a rendkívűli áremelkedés miatt.

Forrás: www.taspo.de