A Borászati Füzetek legújabb számában Nagy István agrárminiszter igazít el az új bortörvény útvesztőiben, s biztosítja az ágazat szereplőit, jelentős források állnak rendelkezésre a közösségi bormarketing céljaira.
youtube://v/xYljwKIPItM
Történelmet írt Czinki Tamás, aki a világ egyik legnehezebb vizsgáját letéve, mindezidáig egyedüli magyarként Master Sommelier lett. Legalább ennyire büszkék vagyunk a badacsonyi fiatal borászra, Borbély Tamásra, aki szoros küzdelemben elnyerte a 2020-as Év bortermelője címet.
Generációváltók rovatunkban az Etyeken dolgozó Rókusfalvy Palkót szólítottuk meg. A fiatal borász kommunikatív alkat, amit nem is örökölhetett mástól, mint a médiában ismert személytől, édesapjától, Rókusfalvy Páltól. Az első mondatok után kiderül, mindenről van véleménye. Talán az ifjúi lelkesedést mára lehiggasztotta a hétköznapi munka, de tudatosan, hazai és nemzetközi szinten szerzett tapasztalatokra építve halad előre. Az édesapjával együtt töltött sok-sok órának is köszönhető, hogy „hazajár” Etyekre, otthonosan érzi magát a vállalkozásban. Ahogyan mondja, náluk nem generációváltás, hanem együtt építkezés zajlik.
Csehország német-osztrák tapasztalatok alapján hozta létre a saját közösségi bormarketingjét, melynek hatása nagyon is érezhető: másfél évtized alatt 10 literrel növelték az egy főre eső borfogyasztást, ennél pedig még nagyobb mértékben a cseh borpiac értékét.
A nehéz 2020-as borpiaci évet talán ellensúlyozza, hogy zökkenőmentes szüreten vagyunk túl. Nem az időjárás határozta meg a betakarítást, hanem a szőlő érésdinamikája, így minőségi alapanyag került a feldolgozókba. Ez pedig előrevetíti, hogy ebből az évjáratból kiváló borokat kóstolhatunk.