Back to top

Az Alpok lánya új arca

A dél-tiroli VOG konzorcium által forgalmazott alma Marlene márkanéven kerül a piacra, immár 25 éve. A jövő évi jubileum alkalmából nemzetközi grafikai versenyt írt ki a VOG, az eredményeket december 22-én tették közzé.

A megmérettetésre 2020. szeptember 15. és november 15. közt várták a digitális versenyműveket, és nagy megelégedésükre 6000 grafikát küldtek be az alkotók világ 36 országából.

Francesca Cito díjnyertes alkotását nyomtatják a címkékre és csomagolásokra
Fotó: VOG
Szakértő zsűri rangsorolta a képeket, és végül Francesca Cito alkotása, a Marlene, a nimfa című kép lett a nyertes. Gyönyörű, álmodozó nimfa látható a képen, meseszerű hegyvidéki környezetben, különféle almafajtákkal körülölelve. A kép nemcsak a minőségi kidolgozása miatt nyerte el a zsűri tetszését, hanem főként azért, mert a legjobban sikerült visszaadnia a márka üzenetét: a vidéket, a sokféle almafajtát és a természetes, fenséges nyugalmat sugárzó alpesi termőterületeket.

Ezt a grafikát fogják nyomtatni a címkékre és csomagolóanyagokra 2021-ben. A legjobb 25 kép alkotóját pedig meghívják egy hétvégére a dél-tiroli Gallo Rosso farmházakba. Olaszországon kívül Spanyolországból, Hollandiából, Brazíliából és Ciprusról érkeznek majd, és örömmel mutatják be nekik, hogy mitől olyan egyedi a Marlene almák minősége.

Sabine Oberhollenzer, a VOG PR-vezetője büszke arra, hogy milyen sok művészi munka érkezett a versenyre a világ minden részéről. A verseny célja az volt, hogy bemutassák a Marlene almát, az Alpok lányát, és elérjék, hogy az emberek beleszeressenek, és még közelebb kerüljenek hozzá. Minőségi terméket kínálnak, amely egyre ismerősebb és népszerűbb a fogyasztók körében, ezt a folyamatot erősíti meg a nemzetközi verseny is.

Végül mind a 6000 pályamunkát bemutatják a Marlene Art Contest weboldalon.

A 25 nyertes versenyző: Francesca Cito, Umberto Stagni, Cristina Franco Roda, Sara Vera, Marielle van der Gouw, Mavi Fernández Prado, Alessandra Sartoris, Paula López-Berges, Vincenzo Punzolo, Federica Scarcella, Antonio Lecci, Jaume Arnau, Alba Sánchez-Serrano, Luize Zanette, Rosemarie Cattan, Elena Ludwig, Luca Santella, Lorenza Acconcio, Alina Ermogenous, Serena Vajngerl, Laura Mssvivart, Mónica Hernández Jr., Marzia Bello, Marina Silvello, Laura Tavazzi munkáiból adunk némi ízelítőt.

Elena Ludwig Benitez, Spanyolország
Fotó: VOG

 

Federica Scarcella
Fotó: VOG

Luize Zanette, Brazília
Fotó: VOG

 

Rosemarie Cattan, Spanyolország
Fotó: VOG

 

Alina Ermogenous, Ciprus
Fotó: VOG

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/fruitecom

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Mecsek oldalában virágzik a mandula

Az idei nagyon enyhe tél melegrekordokkal búcsúzott február 26-án, az első tavaszi hétvégére viszont visszatér a tél. Milyen állapotban várják a gyümölcsfák a fagyokat? A legmelegebb hazai termőtájakon gazdálkodókat kérdeztük. Pécs környékén és a Balaton déli partján a kajszi rózsaszín bimbós állapotban van, a Mecsek oldalában virágzik a mandula.

Az FMC bemutatja: új hatású rovarölő szer a kertészetben

A kertészetben nagyságrendekkel hatékonyabb termesztés folyik, mint szántóföldön, egy négyzetméteren 20-50, de növényházban 70-100 kilogramm termést is betakaríthatnak. Nagyon célzottan, hatékonyan kell megvédeni a növényeket a fertőzésektől, és lehetőség szerint javítani az erőnlétüket.

Az almatermesztés karbonlábnyoma

A digitális formában megrendezett Interpoma Connect tanácskozáson hangzott el Massimo Tagliavini és Damiano Zanotelli előadása az alma szén-dioxid-lábnyomáról. Utána pedig tanácsokat is adtak a szakemberek, hogy miként lehet csökkenteni az ágazat környezetre gyakorolt káros hatását.

Neveljünk emberméretű fát!

Házikertekben a mai napig leggyakrabban nagyméretű, létrát és mászást igénylő gyümölcsfákkal találkozhatunk. A termés számottevő része emiatt sokszor a fák tetején romlik meg, vagy válik a madarak martalékává. A gyümölcsültetvényekben azonban már jó ideje kisebb, emberléptékű fák kialakítására törekednek, amelyeken hatékonyabban végezhetők el az ápolási munkák és a betakarítás.

Elrajtolt a „Magyarország étele 2021” szakácsverseny

Az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete (ÉTREND) a Felcsúti Letenyey Lajos Gimnázium Szakgimnázium és Szakközépiskola együttműködésével és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakmai partnerségével immár negyedik alkalommal hirdeti meg a „Magyarország étele” elnevezésű, élőmunkás melegkonyhai szakácsversenyt.

A legújabb tárolási módszerek

A koronavírus-járvány miatt fölértékelődött az élelmiszerbiztonság, aminek egyik fontos tényezője a megfelelő tárolás. Számos módszert dolgoztak ki a gyümölcsök minél hosszabb eltartására, a szabályozott légterű hűtőtárolás az 1950-es évek óta bevált gyakorlat.

Még a hollandokat is megelőzik: a legjobb finn termelők 200 kilónál is több uborkát szednek

Meglepetéssel olvasták a finn kígyóuborka-termesztők, hogy a FAO statisztikája szerint a kígyóuborkát termesztő országok termésátlag szerinti rangsorát Hollandia vezeti négyzetméterenként 68,38 kilogrammal. Finnországban ugyanis nem ritka az éves 200 kilogrammos hozam, így 2019-ben 93,8 kilogramm volt az országos termésátlag, tavaly pedig valószínűleg meghaladta a 100 kilogrammot.

Versenyben a fás betegségekkel

Az utóbbi évtizedekben mind több korai tőkepusztulás következik be a szőlőkben. A fás betegségek ellen egyelőre nem tudunk növényvédő szerrel védekezni, de más segítséget adhatunk a tőkéknek. Erről szólt a Malagrow Kft. webináriuma, ahol egy új készítményt mutattak be, amely serkenti a szállítónyalábok fejlődését.

52 hektár új erdővel növeli a szén-dioxid-megkötést a Gemenc Zrt.

A Mintafásítási Program keretében – az Innovációs és Technológiai Minisztérium finanszírozásával, az Agrárminisztérium koordinálásával – a Gemenc Zrt. részt vesz a fával borított területek növelésében. Létrejött az újszülöttek erdeje, megvalósult az önerdősült területek erdővé átalakítása, és az önkormányzatoknak és magánerdő-gazdálkodóknak jó példaként szolgáló mintafásítás.

Az első karbonsemleges paradicsom

Az Azura francia-marokkói vegyesvállalat közzétette fenntartható fejlődésről szóló jelentését. Ebben nem más szerepel, mint hogy a csoport egyebek közt szén-dioxid-semleges paradicsommal lép a piacra. Azt tervezik, hogy a vállalás népszerűsítésére erős kommunikációs kampányt indítanak. Márciustól a kereskedelembe kerülő összes terméken feltüntetik az erre utaló logót.