Dísznövénytermesztők és marketing szakemberek 2021-ben az egész Európai Unióra kiterjedő reklámkampánnyal szeretnék növelni az virág eladásokat.
A Covid-19 válságnak az európai mezőgazdasági ágazatra gyakorolt hatása miatt az Európai Unió 10 millió eurós sürgősségi alapot hozott létre olyan intézkedések finanszírozására, amelyek elősegítik a normál piaci viszonyok helyreállítását 2021-ben.
Az Union Fleurs (a nemzetközi virág- és növénynagykereskedők ernyőszervezete) és a VBN (Holland Virágtőzsdék Szövetsége) intenzív lobbizásának köszönhetően, a dísznövény kertészeti ágazatot az öt mezőgazdasági ágazat közé sorolták, amelyek támogatást kapnak a sürgősségi alapból.
Dennis van der Lubbe a Holland Virágiroda ügyvezető igazgatója köszönetet mondott minden partnernek, aki hozzájárult a pályázati eljárás sikeréhez, és nagy várakozással tekintenek a kampány indulása elé, amelynek célja, hogy az európai fogyasztókat 2021-ben több virág és növény vásárlására ösztönözzék. Mint mondta, büszkék arra, hogy a kampánnyal hozzájárulhatnak az európai kertészeti ágazat fellendüléséhez.