0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 24.

Online borkóstoló magyarul

Öt főszereplővel zajlott a közelmúltban tartott online borkóstoló. Benedek Eszterrel, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjével, Schieber Anitával, a Schieber Pincészet ügyvezetőjével és három Schieber borral tölthettünk együtt egy kellemes estét. Igaz, kívülről úgy látszott, csak a képernyőn keresztül kapcsolódtunk, ám az időre házhoz szállított borok összekötöttek minket a virtuális térben.

A KNK PR és Média által szervezett beszélgetés első vendégeként Benedek Eszter hívta fel a figyelmet a magyar termékek felértékelődésére. A 2021-ben másfél évtizedes szervezet a hazai munkahelyek megőrzését tűzte zászlajára. Aki a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyét magán hordozó árut megvásárolja, az nemcsak egy megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült, hazai előállítású termékhez jut hozzá, de hozzájárul az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez, végső soron pedig a hazai gazdaság élénkítéséhez!

A szakember elmondta, márciusban a korábbi elképzeléseik újratervezésével indult az év. Visszatekintve jókor és jó üzenettel indultak el a fogyasztók felé, a koronavírus idején a vásárlók fogékonyabbá váltak a magyar termékek iránt.

A „Vedd a hazait! Védd a hazait” akció nyitott fülekre talált, több tucat vállalkozás csatlakozott hozzá. Úgy tűnik, az elmúlt 14 esztendő legsikeresebb kampányévét zárják.

Indulásként az idei értékesítési csatornákat illetve lehetőségeket nézte át Schiebert Anita. A koronavírusnak köszönhetően a gasztronómiai lehetőségek bezárultak, a rendezvények elmaradásával pedig a fogyasztóikkal való személyes kapcsolattartás is beszűkült. Ugyanakkor július elején sikeres volt, a szekszárdi nyitott pincék rendezvény, ahol Schiebert Anita elmondása szerint három nap alatt mintegy háromszázan keresték fel őket. Érezni lehetett, az emberek várták, hogy végre kimozdulhassanak, vendégeik pedig az ország minden tájáról érkeztek. Ezt követte októberben nagy érdeklődés mellett szervezték meg birtoktúrájukat.

Az ügyvezető kiemelte, a márciusi korlátozásokat követően kisebb visszaesést tapasztaltak a forgalmazásban, de ez rövid időn belül helyreállt.

Könnyebb, reduktív boraik iránt nőtt a kereslet – miközben az éttermek bezárása miatt a top termékeik alig fogytak -, ám összességében nem panaszkodhatnak.

A két hölgy után következzenek a palackba zárt főszereplők. Schiebert Anita kedvence, a Sauvignon blanc Karma néven vált ismertté a fogyasztók körében. A fajta nem csak otthonra talált az egyedi szekszárdi klímán, a löszös talajon, hanem különleges minőségű bort is ad. Fruskájuk, a rozé cuvée igazi Jolly Joker. Többféle ételhez párosítható, szívesen fogyasztja nő és férfi, kezdő és profi borivó. Az idei évben Kékfrankos és Merlot házasításából készült. Első prémium boruknak, a Solutio-nak Cabernet franc adja különleges ízvilágát. A fajtát mintegy 12 hektáron termesztik, s a táblákhoz igazítva állítják be a termés mennyiségét.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu