0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Borbolya, az ismeretlen ismerős

Szinte minden parkban találkozunk vele, ám sokan nem tudják, hogy a borbolya termése vitamindús csemege is lehet. Néhány országban - elsősorban a Közel-Keleten - gyakran fogyasztott termék, Európában kevésbé ismert gyümölcs.

A bogyós gyümölcsök igen kedveltek évek óta, a kereslet folyamatosan növekszik irántuk világszerte. Az igazi klasszikusok -áfonya, szamóca, málna – mellett vannak kevésbé ismert gyümölcsök is, melyeknek előnyére válhat a bogyósok népszerűsége. 

Az idei szezonban például megnőtt az érdeklődés a borbolya iránt – erről Justin Zimmermann a Hymor UG ügyvezetője számolt be.  

A borbolya eredetileg Kelet-Ázsiából és a Himalája területéről származik. A dél-amerikai Andokban is elterjedt. A több mint 400 faj közül csak néhány őshonos Európában. A kertekben és parkokban mindenhol megtalálhatóak ám sokan egyáltalán nem is tudják, hogy a növény bogyói ehetőek. 

Csupán Iránban 4500 tonnát takarítanak be évente ebből a vitamindús gyümölcsből, ezzel egyébként Irán vezető helyen áll a borbolya termesztéssel foglalkozó országok között. 

A Közel-Keleten a borbolya a táplálkozás szerves része. Elsősorban azokban az országokban termesztik a gyümölcs miatt, ahol fogyasztják is. Úgy tűnik azonban, hogy a borbolya is egyre inkább megtalálja az utat az európai így például a német fogyasztókhoz is, noha az online kereskedelemben elérhető borbolya iránt főleg magánemberek érdeklődtek, akik a bogyó egészségre gyakorolt pozitív hatása és az egyedi íze miatt keresték a termékeket. 

Zimmermann szerint  egyértelműen elképzelhető, hogy a borbolya hamarosan ismert termék lesz.  A bogyós gyümölcsök fogyasztása mindig is fontos lesz. A bogyó egészségre gyakorolt  tulajdonságai miatt jó kiegészítője lenne a kiskereskedelmi kínálatnak. A Közel-Keleten a borbolyát gyakorlatilag gyógynövénynek tekintik, a nátha és a szájüregi sérülések ellen alkalmazzák.

Egyre több bogyós gyümölcsöt fedez fel magának a szépségipar is ezért nem zárható ki, hogy a borbolya népszerűségének növekedésével új trend fog kialakulni. 

Egyelőre nem ismert, hogy a koronavírus-járvány közvetlen hatással van-e egy terméknek a piacképességére. Erre csak a válság elmúltával lehet egyértelmű választ adni, amihez szükséges a piacot kifejezetten a borbolya szempontjából is elemezni.

Az azonban egyértelműen megállapítható, hogy a járványügyi intézkedések következtében zárva tartó éttermek miatt az emberek szívesebben kísérletezgetnek új ízekkel és új alapanyagokkal a saját konyhájukban, mint ahogy megnőtt az egészséges termékek iránti kereslet is, mivel a táplálkozás egyre inkább elválaszthatatlan része immunrendszer erősítésének és az egészséges életmódnak.

Forrás: www.magyarmezogazdasag.hu/freshplaza.de