Back to top

A gumiabroncs-gyártás is akadozik, ne várja ki a cserével az utolsó pillanatot

Az Oroszországgal szembeni intézkedések a gumiabroncsok gyártására is kihatnak, nem tanácsos kivárni a beszerzésekkel, míg az utolsó milliméterig elkopnak – javasolja az agrarheute.com olvasóinak egy német nagykereskedő cég szakértője.

Az akadozó ellátás és az áremelkedés garantált, de gumiabroncs az összes erő- és munkagéphez kell; mit tehetnek a gazdálkodók, hogy a lehető legjobban megússzák a helyzetet? Henrik Schmudde, az osnabrücki székhelyű Bohnenkamp gumiabroncs-nagykereskedő cég szakértője arra hívta fel a figyelmet az agrarheute.com kérdésére válaszolva, hogy mindenki időben tárgyaljon az alkatrész-kereskedőjével, és ne várjon az utolsó pillanatig,

ne a betakarításkor jelezze, hogy azonnal szüksége van egy bizonyos típusú abroncsra.

Továbbá érdemes a márkaválasztásban némi rugalmasságot tanúsítani, tanácsolta.

A helyzet egyébként nem most lett ennyire kaotikus, már a koronavírus-világjárvány is összezavarta a piacot, Ukrajna megtámadása és az Oroszországgal szembeni embargó ezen csak rontott, emlékeztetett a szakember.

Most az a legnagyobb baj, hogy a vegyipar, így egyebek között a gumiabroncs-gyártás is

nagyon földgázfüggő, ezenkívül a gumiabroncs lényeges összetevője, az ipari korom, az ún. carbon black is 60%-ban Oroszországból származik.

Nemcsak a vevőknek, a gyártóknak is fejfájást okoz a helyzet, a Michelin például már márciusban komoly logisztikai problémákkal szembesült, és egyes európai gyáraiban néhány napra le is állt a termelés. Mostanra mindenesetre sikerült stabilizálni a helyzetet, nyilatkozta a cég részéről Maira Zöller.

Hosszú távon valószínűleg keresett alapanyag lesz a használt gumiabroncs,

vélik iparági szakértők. Jelenleg mintegy 40%-ukat hulladékégetőkben semmisítik meg, azonban alapvetően itt is igaz, hogy túl értékes az anyaguk, hogy kárba vesszen. A használt gumi egy részét már most is megőrlik és újrahasznosítják, ez a jövőben valószínűleg nagyobb méreteket fog ölteni, olvasható az agrarheute.com cikkében.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Újabb tényező drágítja a búzát

India a hétvégén exporttilalmat jelentett be a búzára. Ennek eredményeképpen hétfőn a chicagói tőzsdén még drágább lett a gabona. A lépés tovább szorít az orosz–ukrán háború miatt amúgy is szűkös kínálaton.

Németországban élelmiszerhiány veszélyére figyelmeztetnek a feldolgozók

Az árak emelkedése alapján élelmiszerhiány veszélyére figyelmeztettek és cselekvésre szólították fel a feldolgozóipari vállalatok szervezetei Cem Özdemir szövetségi élelmezési és mezőgazdasági minisztert. „Lassan már nem az lesz a kérdés, hogy mennyibe kerülnek az élelmiszer-alapanyagok a világpiacon, hanem az, hogy egyáltalán kapunk-e még" - mondta Christian von Boetticher, a Német Élelmiszeripari Egyesülés (BVE) elnöke egy, a Bild Zeitung által idézett nyilatkozatában.

Málnaszedő robotok az idénymunkások helyett

Egy brit vállalat robotokat fejlesztett ki bogyósgyümölcsök szedésére, hogy pótolja az erre szakosodott, a brexittel „elüldözött” idénymunkások hiányát. A 3D-kamerákat és más érzékelőket gépi tanulással létrehozott mesterséges intelligencia irányítja, így tudja megkülönböztetni az érett gyümölcsöket az éretlentől. Az emberi munkaerő mellett is használható robottal sokat lehet javítani a termelékenységen.

Elhunyt Antonio Carraro

A 90 évesen elhunyt Antonio Carraro hosszú ideje volt a családi tulajdonú vállalat elnök-vezérigazgatója. A Compodarsegoban működő gyár elődjét Giovanni Carraro alapította 1910-ben. Az Antonio Carraro nevével fémjelzett traktorgyárban sajátos konstrukciójú, 100 LE alatti kompakt traktorokat állítanak elő ültetvényekre és kommunális területre.

Önvezető Lemken-Krone eszközhordozó

A Lemken és a Krone közös programot indított a jövő autonóm eszközhordozó erőgépének a kifejlesztésére. Céljuk, hogy a két cég munkagépeihez kapcsolt vezető nélküli erőgépek maradéktalanul végre tudják hajtani a szántóföldi művelési, ápolási és betakarítási munkákat.

Ezért folytatódik az élelmiszerek drágulása

A Világbank áprilisi jelentése számottevő élelmiszer-áremelkedést jelez előre erre az évre. A K&H szakértője szerint ennek a fő oka elsősorban az energiaárak emelkedése és a fenntarthatósági célkitűzésekkel járó többletköltségek, nem az ukrajnai konfliktus. Ez utóbbi főként a gabonakészletek kiesése miatt jelent majd gondot, de a hatása jövőre lesz érzékelhető.

Változott a permetező drónok kötelező típusminősítésének pótlási határideje

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tájékoztatja a növényvédelmi gépeket – különös tekintettel a permetező drónokat – gyártó és/vagy forgalmazó vállalatokat, hogy 2021. december 1-jén hatályba lépett az Agrárminisztérium új rendelete, amely lehetővé teszi a permetező drónok típusminősítését.

Kényszerszabadság: Földet kaptak az orosz autógyár munkásai, hogy burgonyát termeljenek

Kényszerszabadságra kellett küldenie a dolgozókat az orosz Avtotor autógyárban. A cég nem akarja elveszíteni a szakképzett munkásait, ezért krumplifölddel kárpótolja őket.

Egyre több ukrán gabona utazik keresztül Magyarországon

A többszörösére növekedett áprilisban a Rail Cargo Logistics - Hungaria szervezésében vasúton továbbított ukrán gabona magyarországi tranzitforgalma az elmúlt év azonos időszakához képest - tájékoztatott a vállalat szerdán.

Kettősség a géppiacon: alapanyaghiány és növekvő gépvásárlási kedv

Hogyan hat mezőgazdasági gépek forgalmazására, javítására a járvány és a háború okozta alkatrészhiány. Többek között erről is beszélget Mikó Sándorral, a Magtár Kft. ügyvezető igazgatójával Halmos B. Ágnes, a Kistermelők Lapja főszerkesztője.