Back to top

Online kvízzel népszerűsítették az agráriumot

Az idei évben is több ezer érdeklődőt mozgatott meg a Mezőgazdasági Eszköz-és Gépforgalmazók Országos Szövetsége (MEGFOSZ) és az MKB Pénzügyi Csoport közös játéka, amely célja a hazai agrárium népszerűsítése volt.

Az Agrár IQ 2.0 elnevezésű online kvízben a résztvevő játékosok olyan kérdésekkel találkozhattak, amelyeken keresztül betekintést nyerhettek az agráriumba és az ágazathoz kapcsolódó pénzügyi tematikába is.

Az online játékot először a COVID-járvány kitörése után rendezték meg, amikor a személyes találkozások ideiglenesen ellehetetlenültek. A szervező MEGFOSZ az elsöprően pozitív fogadtatás után döntött úgy, hogy a lezárások megszűnése után is megtartja a formátumot.

A játék tematikája változatlan maradt: a versenyzőknek egy háromlépcsős kvízjátékot kellett végig játszaniuk. Az első forduló a „Beugró” volt, ahol agrár és pénzügyi szektorokhoz kapcsolódó kérdéseket kaptak a jelentkezők, majd az első forduló sikeres teljesítése esetén a résztvevők a „Hangárban” folytathatták tudásuk próbatételét, ahol már regisztrációhoz kötve folytathatták a játékot, és már sokkal szakmaibb kérdésekre kellett válaszolniuk.

A kvízkérdéseket legalább 90 százalékban helyesen megválaszoló játékosok közül az első 60 egy-egy, 10 ezer forint értékű Media Markt vásárlási utalvánnyal lett gazdagabb.

A szervezők a kampánnyal több mint 1,2 millió embert értek el, és mintegy 5 ezer érdeklődő vett részt a kvízben, akik még jobban megismerhették az agrárgépész szakmát, és pénzügyi ismeretekkel is gazdagodtak. Összességében tehát elmondható, hogy a kampány eredményes és sikeres volt, így

Vály Judit, a MEGFOSZ stratégiai partnere, az Euroleasing Zrt. vezérigazgatója
Vály Judit, a MEGFOSZ stratégiai partnere, az Euroleasing Zrt. vezérigazgatója

a jövőben is biztosan várható az Agrár IQ 2.0-hoz hasonló kreatív kampány megvalósítása, hiszen a szervezők továbbra is elhivatottan dolgoznak azért, hogy a mezőgazdaság jelenlegi résztvevői mellett a fiatalabb generáció is megszeresse ezt a hivatást.

„A hazai mezőgazdasági szektor egyik jelentős pénzügyi szolgáltatójaként fontosnak tartjuk, hogy folyamatos párbeszédet tartsunk fent az agrárium iránt érdeklődőkkel, különös tekintettel a fiatalokra, akik a szektor jövőjét jelentik és formálják. Nagy örömmel tapasztaltam, hogy ezzel a játékkal olyan fiatalokat is sikeresen képesek voltunk megszólítani, akik a mezőgazdasági szektor utánpótlását adhatják” – mondta Vály Judit, a MEGFOSZ stratégiai partnere, az Euroleasing Zrt. vezérigazgatója.

Forrás: 
MKB Pénzügyi Csoport - MEGFOSZ

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ismét összemérhetik tudásukat a természet iránt érdeklődő tanulók

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) a madarak és fák napja alkalmából újra meghirdeti országos természetismereti versenyét az általános iskola felső tagozatos tanulói számára.

Erdészeti és vadgazdálkodási kérdésekről tárgyalt a magyar és a szlovén agrárminiszter

Magyarország és Szlovénia kölcsönösen előnyös együttműködésre törekszik az erdőgazdálkodás, a vadgazdálkodás területén, továbbá a két ország egyaránt fontosnak tartja az állategészségügyi megelőző lépések összehangolását - jelentette ki Nagy István agrárminiszter szombaton a Vas megyei Felsőszölnökön, ahol megbeszélést folytatott Irena Sinko szlovén mezőgazdasági, erdészeti és élelmezési miniszterrel.

Mérlegen a mezőgazdaság

„Több, mint 30 éve vagyunk a piacon, és talán az idei az első, amikor egy kicsit át kell gondolni az eddigi termékválasztékunkat. Ehhez részben hozzájárult az is, hogy az elmúlt évben rendkívül rossz volt a termés, főleg az ország keleti részén”- hangsúlyozta a Molnár Sándor.

Kárpátaljai gazdákat támogat a FAO partnerség az Európai Unió finanszírozásában

Vidéki háztartások, mezőgazdasági kistermelők és mezőgazdasági kisvállalkozások részesülnek az Európai Unió (EU) által finanszírozott és az Egyesült Nemzetek Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által megvalósított, 15,5 millió dolláros (5,58 milliárd Ft-os) projektből, amelynek célja a mezőgazdasági, halászati és erdészeti értékláncok erősítése, a háborús körülményekhez való igazodása.

A gazdaság mindenese

A Fendt teljesen új fejlesztéssel jelentkezett az idei AGROmashEXPO-n, a 7. generációs Fendt 728 Vario traktorral hívta fel magára a szakma figyelmét, s elnyerte a Nemzetközi Fejlesztési Nagydíjat. A 7,5 liter lökettérfogatú, 6 hengeres, AGCO Power motort teljesen újratervezték ehhez a teljesítménytartományhoz.

USA: Hová lett a föld?

Az USA-ban 2013/14 óta mintegy 6,5 millió hektár mezőgazdasági terület tűnt el a statisztikákból. Ez megegyezik Németország teljes gabonatermő területével. Mi történt ezekkel a talajokkal? És ami a piac szempontjából fontos, szükség esetén újra művelésbe lehet őket vonni?

Minden, amit a betakarító adapterekről tudni kell

Sokan azt mondják, a titok a részletekben rejlik. Az Optigép Kft. legnagyobb erőssége a napraforgó és kukorica betakarító adapterek gyártása, illetve fejlesztése, több világszintű szabadalommal rendelkeznek. Az európai kontinensen, de Észak–Amerikába vagy Kelet-Európába nagyon sok terméket szállítanak, értékesítenek.

A legnépszerűbb egyetemek között a MATE a keresztféléves felvételin

A keresztféléves felvételi eljárásban 251 fő nyert felvételt a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) képzéseire. A legnépszerűbb szak a növényorvosi mesterképzés volt, amelyen Gödöllőn, Budapesten és Keszthelyen összesen 52 fő kezdheti meg tanulmányait februártól.

Közel 110 ezer gazdálkodónak kell megújítania az egységes kérelem beadásához szükséges meghatalmazást

Minden évben az egységes kérelmek mintegy 70 százalékát, megközelítőleg 108 ezer kérelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdászainak közreműködésével nyújtják be a gazdálkodók. Idén a jogszabályi változások és az elektronikus közigazgatási rendszer fejlesztése miatt meg kell újítani az ehhez szükséges meghatalmazásokat.

Fordulékony kistraktor „nagytraktoros” érzéssel

Az ültetvényes, szűkített nyomtávú traktorszéria területén a New Holland nagy hagyományokkal és komoly múlttal rendelkezik. Elég csak a magyar szőlőültetvényeket, a gyümölcsösöket nézni, kiderül közkedvelt a márka.