Back to top

Mit keresnek a vidéki nők a Podmaniczky utcában?

A Home közösségi élménytér már önmagában is egy magyarázatra szoruló, különleges kezdeményezés, de hogy miként kerültek bele a Nógrád megyei kistermelő nők egyedi termékei, az még összetettebb történet. Lényege azonban a kreatív út- és újkeresés.

Káli Betty: „Olyan nőket fogunk össze, akik megbízhatóak, minőségi munkát tudnak végezni és jövedelemre szeretnének szert tenni. Nem akarják agglomerációként felfogni a vidéki életet, de gyárban sem szeretnének dolgozni”
Káli Betty: „Olyan nőket fogunk össze, akik megbízhatóak, minőségi munkát tudnak végezni és jövedelemre szeretnének szert tenni. Nem akarják agglomerációként felfogni a vidéki életet, de gyárban sem szeretnének dolgozni”
Fotó: Rózsavilág

HOME egy gyönyörű belvárosi lakás Budapest szívében, a Podmaniczky utcában, szépen berendezve, magas terekkel, valamint egy igazán csábító tetőterasszal, ahol akár pezsgőfürdőből is lehet élvezni a város madártávlatát. A lakás különféle közösségi és üzleti rendezvényeknek ad otthont. Október első hétvégéjén például hazai dizájnerek, ruha-, táska- és ékszerkészítők gyűltek itt össze, hogy egy sajátosan intim közegben mutassák meg reménybeli vásárlóiknak: mit tudnak hozzátenni a különleges, vonzó, nőies megjelenéshez.

2019-ben a rózsacsatnijukkal részt vehettek az Agrárminisztérium libamájat népszerűsítő programjain
2019-ben a rózsacsatnijukkal részt vehettek az Agrárminisztérium libamájat népszerűsítő programjain
Fotó: Rózsavilág

„A csapat a WAMP dizájnvásáron verbuválódott össze – mondta el Káli Betty, aki Nógrád megyei női őstermelőket képviselte a rendezvényen. Izgalmas kezdeményezés, mivel a női szépséget járjuk körbe tervezők és sztájliszt segítségével.”

Az alsópetényi Rózsavilág Program vezetője sajátos üzleti, kulturális és társadalmi modellt épített fel munkatársaival, aminek az a lényege, hogy összefogja azokat a vidéki nőket, akik rózsaszirmokból készítenek enni- és innivalókat, kozmetikai, illetve wellness termékeket.

Alapanyagbázisuk a közeli Bér, aminek a polgármestere, Maczó László 2010-ben döntötte el, hogy a gyakorlatilag nulla idegenforgalommal rendelkező környékből a rózsák és palócfesztiválok faluját teremti meg. És ahogyan a vonatkozó idegenforgalmi reklámban mondják: „Úgy is lett!” Tavaly már 16 500 rózsatő virult Béren.

Fura módon, amit megeszünk, azt lehet őstermelőként készíteni, amit viszont magunkra kenünk, azt nem
Fura módon, amit megeszünk, azt lehet őstermelőként készíteni, amit viszont magunkra kenünk, azt nem
Fotó: Rózsavilág

„A rózsa a királynők szépítőszere – folytatta Káli Betty -, mi pedig a wellness-részleget képviseljük a lakásbemutatón. Ehető és kenhető ápolószereink is vannak, mivel alapelvünk, hogy amit magadra kensz, az olyan tiszta legyen, hogy akár meg is ehesd. A termékeink belsőleg is hatnak, például az aranykolloidos rózsapermet kívülről hidratál – a rózsa az egyik legjobb szépítőszer az antioxidáns hatása miatt -, belsőleg viszont a kognitív szerveket, azaz a szellemet frissíti fel.”

A személyes kedvencem a macerátum, aminek már a neve is kifejezi, hogy az elkészítése hosszadalmas és nagy türelmet kívánó folyamat, de megkóstoltam a rózsakoncentrátummal készített borkoktélt is, aminek feledhetetlen íze mellett isteni volt az illata.

A Rózsavilág három új terméke – a tönkölypelyvás párna, a gyógyító agyagos szempárna és a kenderszövetbe töltött fürdőpárna – májusban, a Ridikül Magazin női szépségfesztiválján debütált.

A lakáskiállítás intim közelségbe hozta a kiállítókat és az érdeklődőket
A lakáskiállítás intim közelségbe hozta a kiállítókat és az érdeklődőket
Fotó: Rózsavilág

A közösség pályázatok és a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat támogatásával rendszeresen megjelenik olyan rendezvényeken, amilyen például az OMÉK, havonta tartanak interaktív, alkotó programokat az alsópetényi rendezvényházukban, legújabban pedig olyan idegenvezetőkkel kezdtek együttműködésbe, akik az Országos Kéktúra útvonalán szerveznek programokat.

Bár nagyon kitartóan, nyitottan és elhivatottan keresik az érvényesülés lehetőségeit, nem könnyű népszerűsíteni a merőben újszerű termékeket és szolgáltatásokat.

„Vegyszermentes, természetes, otthoni wellness-élményt kínálunk, de fontos üzeneteket is szeretnénk közvetíteni a termékekkel. Például, hogy vegyük észre: karnyújtásnyira vannak tőlünk a dolgok – magyarázza Betty, aki szerint azok, akik eljutnak a rendezvényházba, „lebegnek”, csak az a baj, hogy kevesen jutnak el.

Hartyáni Márta és Gera Noémi, két fiatal ékszertervező a HOME-ban
Hartyáni Márta és Gera Noémi, két fiatal ékszertervező a HOME-ban
Fotó: Rózsavilág

Rózsaszappant is főznek, de fura módon, amit megeszünk, azt lehet őstermelőként készíteni, amit viszont magunkra kenünk, azt nem. Szóval a rózsaszappan egyelőre „kísérleti termék”, mivel a Rózsavilág őstermelőket foglalkoztat.

„Olyan nőket fogunk össze, akik megbízhatóak, minőségi munkát tudnak végezni és jövedelemre szeretnének szert tenni. Nem akarják agglomerációként felfogni a vidéki életet, de gyárban sem szeretnének dolgozni”

– hangsúlyozza Betty. Hozzátéve, hogy ezekre a vidéki nőkre viszonylag kevés figyelem jut.

Ezért van, hogy együttműködésekben, újszerű és egyedi marketingben keresik az útjukat. Ott vannak a nőtincsi Nemcsak piacon, workshopjaikon rózsás balzsamecetet, illat- és gyógypárnákat készítenek, rózsalugasaik alá luxussátrakat építenek, ha pedig lesz rá energia (és pályázat), egy illatházat is szeretnének létrehozni. „Egy kis bergamottal el lehetne indítani a férfi vonalat, vagy tisztító és mosószereket bemutatni, visszacsempészve a régi tudást, amikor még otthon készültek ezek.”

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kétéves kihagyás után újra megrendezik a Miskolci Kocsonyafesztivált

A koronavírus-járvány miatti kétéves kényszerszünet után idén újra megrendezik március 3. és 5. között a Miskolci Kocsonyafesztivált - tájékoztatta az MTI-t Miskolc önkormányzata hétfőn.

Játékkal és kóstoltatással népszerűsítik a mangalicahúst

Minél többet, minél több helyen együnk mangalicahúst! Így summázta a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke a farsangi időszakig tartó kampány célját. Az Agrármarketing Centrum és az Agrárminisztérium negyedik éve már nemcsak általában a hazai sertéshús fogyasztását igyekszik ösztönözni, hanem a prémium mangalicahúsét is.

Változott a fogyasztói magatartás

A magyar zöldség-gyümölcs árakat a globális hatások mellett az idényjelleg és az időjárás is erősen befolyásolja. A kereskedelmi láncok törekednek arra, hogy minél több magyar eredetű terméket kínáljanak és kiegyenlített legyen a forgalom, derült ki a körkérdésünkre adott válaszokból.

Módosult a „148-as” rendelet

Tavaly augusztusban merült ki az egyes állatbetegségek megelőzésére és leküzdésére irányuló, nemzeti költségvetésből finanszírozott, az állattartó ágazatokat segítő támogatási keret. A „148-asként” ismert jogszabályt év végén, decemberben módosította a szaktárca az állatbetegségek elleni védekezés segítése és a hazai állatállományok kedvező egészségügyi státuszának megőrzése érdekében, így idén január 1-jétől, megújult tartalommal, újra elérhető a támogatás.

Még mielőtt feledésbe merülne

Egy sor olyan zöldséget ismerünk mi is, amelyek nélkül egy generációval korábban még elképzelhetetlen volt a téli étrend, most pedig az adja a folyamatos témát az ágazatnak, hogy miként lehetne a forgalom visszaesését megállítani. Nyugat-Európa tradicionális téli zöldsége, a halványított cikória is ezzel küzd, a Belgiumban másodszor megrendezett cikóriahét fogyasztásélénkítő hatása azonban úgy tűnik, meggyőző.

Kevesebbet vásároltunk decemberben

Tavaly decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,8, naptárhatástól megtisztítva 3,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest - jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Még nem tért teljesen magához a sörpiac a pandémia után

Nőtt tavaly a magyarországi söripari cégek értékesítése az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől, a hazai termelés 2022-ben a 2021-es szint közelében alakult. A termékek között - az előző évek tendenciáját folytatva - tovább emelkedett a prémium- és szuperprémium kategóriájú, illetve az alkoholmentes sörök aránya - mondta el Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója az MTI kérdésére.

Esnek a globális élelmiszerárak

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) honlapjára pénteken felkerült adatok szerint januárban az átfogó árindex 131,2 pont lett, ami 1,1 pont (0,8 százalék) csökkenés decemberhez képest. Ez volt a 10. egymást követő havi csökkenés.

Német–francia együttműködés

Az Élysée-szerződés aláírásának 60. évfordulója alkalmából megtartott francia–német miniszteri tanácskozáson Cem Özdemir német mezőgazdasági miniszter és francia kollégája, Marc Fesneau szoros együttműködésről állapodtak meg a kulcsfontosságú európai agrárpolitikai projektek során.

Zabital tejkosztümben

„shhh…This Is Not M*lk” felirattal forgalmaz és reklámoz egy 3,5 százalékos zsírtartalmú zabitalt a Danone. Látszólag nem is sért ezzel jogszabályt, hiszen az elnevezésben és a reklám­szlogenben nem szerepel a tej szó. Ennek ellenére mégis megkérdőjelezhetőnek tűnik a szlogen, mert egy szót látványosan kiemelnek benne – azt, hogy MILK.