Az eseményen borszakírók, sommelierek, borakadémikusok, vendéglátóipari szakemberek vettek részt, mindenki, aki a borász szakmában él, mozog, hogy minél szélesebb körben szeretnének bemutatkozni.
fogalmazta meg az indokokat Günzer Tamás, közös mind a kettőjükben, hogy szeretnének a szakmának bemutatkozni. Ehhez 12-12 tételt hoztak el az idei és a régebbi évjáratokból. „Igyekeztünk egy teljes kínálatot adni, a pincészetünknek valamennyi stílusát bemutatni. Mindkét pincére jellemző, hogy sokféle borral dolgozunk, és valamennyit szeretnénk bemutatni- jegyezte meg a villányi szakember.
A minőséget tűzte a zászlójára a Szentpéteri Borpince, ami nem csak a palackokban jelenik meg, hanem a mindennapi cselekedeteikben is. Az év folyamán azért dolgoznak, hogy jó minőségű szőlőt termeljenek, és abból jó bor készüljön. A borok kóstolásánál kiderült, hogy ez az egyszerű recept működik.
Ők pedig úgy gondolták, hogy mi pedig a rozéban, fehérben vagyunk jók, úgy néz ki, hogy jól kiegészítjük egymást. Remélem, hogy szinergista módon, az a célunk, hogy egymást is erősítsük”- hangsúlyozta Szentpéteri Attila.
Tizenkét bort összerakni, tudjuk be, nagy bátorság, de mindketten megoldották. Szentpéteriék eredendően nagyon sok – 15-18 – fajtával dolgoznak, ahogyan a szakember mondta, akár két borkóstolóra való bort is ki tudnának tenni. Négy évjáratot hoztak el, amiben már nyolc új bor szerepelt. Nem véletlen, hiszen a kunsági borok hamarabb érnek, hamarabb készen vannak.
Minden borászt a bora minősíti.
A borászok nagyon szeretik egymást, és mindig le is akarják győzni egymást. Ugyanakkor óriási összefogás tapasztalható, hiszen megvívják a természettel, a közgazdasági környezettel a harcukat. Mindennel szembe szállnak azért, hogy a borfogyasztók élvezzék a bor szépségét. Mindketten biztosak benne, hogy Bor és bor kóstolónak lesz folytatása.