
A kombájnok cséplőteljesítményének műszakilag lehetséges továbbfejlesztését egyre inkább a szerkezeti méretek korlátozzák és a gép tömegének nagysága is befolyásolja. Ez különösen érvényes a cséplőrendszer kiszélesítésére, mivel ez közvetlenül meghatározza a gép szélességét, amely viszont nem lépheti túl a megengedett legnagyobb közúti szállítási szélességi mérethatárokat. A cséplési és a szem-szalma elválasztási funkciók regresszív jellege az egyik érv a cséplő- és leválasztó szakaszok egyszerű kiterjesztése ellen. Emellett a megnövekedett motorteljesítmények, az ennek megfelelően méretezett hajtástechnológiák, valamint a nagyobb cséplő- és leválasztó szerkezeti elemek, berendezések a jogszabályban meghatározott tengelyterhelések túllépését okozhatják.

A 2023. évi Agritechnica kiállításon a New Holland egy vadonatúj kombájnt mutatott be, amely a jelenlegi zászlóshajó, a betakarítási világrekorder CR sorozat sikerére épít. A dupla rotor hosszanti elrendezésével ugyanis helyet szabadít fel a cséplőcsatorna szélesítéséhez. A belgiumi Zedelgem-ben szériagyártásra kerülő új CR kombájn tervezésénél az eddiginél is nagyobb áteresztőképesség, a minimális szemveszteség és törtszem-arány elérése, továbbá az automatizálás növelése volt a fő célkitűzés. A New Holland 2025-ben ünnepli majd az úttörő Twin Rotor™ technológia 50. évfordulóját. A jövő modern gazdaságainak szánt, külsőleg is megújult CR kombájn kellően megtestesíti ennek a fontos tulajdonságnak az előnyeit, amely forradalmasította a gazdák betakarítási munkáját, és napjainkban már a New Holland „DNS-ének” tekinthető. Továbbra is a Twin Rotor technológiának köszönhető, hogy a piacon az új CR arató-cséplőgéppel érhető el a legalacsonyabb szemtörés, a nagyfokú szemtisztaság.


