Két vállalatvezető tapasztalatait összegezzük.

A Plante elegáns belvárosi növényboltjában újra megélénkült az élet, és ebben a turisták visszatérése sokat segített. A tulajdonosok, Tóth Kata és Klenovszki Mimi a Covid19-járvány alatt indították el az online értékesítést, és azt továbbra is működtetik, fontos értékesítési platformjuk.
Volt, aki akkor döbbent rá, hogy nincsenek növények a lakásában, és úgy érezte, ideje, hogy zöldítse otthonát. Az is kiderült, hogy a home office-ban végzett munka hatékonyságát is növelik a zöld „társak”.
Saját tervezésű termékek
Kata és Mimi folyamatosan bővítik a termékpalettát. Az elmúlt évben elkészült saját vászontáskájuk (magyar pamutból, hazai varrás) és Plants are friends feliratú pólójuk is, négy különböző színben. De természetesen a növények és a kaspók kínálatát is növelték, leginkább nagyméretű termékekkel. Mindig divatos dán kaspóikat például akár kültéren, teraszon, bejárati ajtó előtt is lehet használni, és szuper minőség jellemzi őket.
Fontosnak tartják, hogy ahol és amennyire lehet, támogassák a hazai termelőket, gyártókat, beszállítóik 30-40%-a magyar vagy részben magyar. Ennek kapcsán érdemes megemlíteni, hogy saját tervezésű kaspóik is vannak (az Earth és az Urban kollekció), melyek itthon, kézzel készülnek. Árulnak hazai készítésű illatgyertyákat, szobaillatosítókat, és természetesen számos szobanövény érkezik hazai termelőktől, ahogyan Tillandsiák, szárazvirágok és koszorúalapok is.
Nem bővültek új munkatársakkal, de történt személycsere, és átalakították a munkaköröket, illetve egyre több alvállalkozóval dolgoznak együtt. A munkaterületeket tekintve a bővülés elsősorban a prémium magánlakások és az irodák teljes körű növényesítését jelenti, egyre több ilyen felkérésük érkezik, így jelenleg leginkább ezekre fókuszálnak.

Eladási csúcsok

Hetényi Brigitta 2020 májusában indította el a Tropical Home webshopot, és azt a nagypapájától örökölt üzleti vénáját kamatoztatva azóta is töretlen sikerrel üzemelteti. Idén márciusban nyitott üzletet, amely hamar a vállalkozás bázisa lett, ott tárolják a növényeket, összeállítják a rendeléseket. Az üzlethelyiség elég világos, de ahol szükséges, LED-es pótmegvilágítást alkalmaznak (400-500 kelvin, 1000 lumen, fehér fény). A nőnapi nyitásra kis, előre elkészített vágottvirág-csokrokkal is készültek, a profil azonban továbbra is a különleges cserepes levéldísznövény maradt. Már hárman osztják meg a feladatokat, Brigitta jobban szereti a háttérmunkát, így a vevők kiszolgálásában kevesebb szerepet vállal.
A másik kiemelkedő nap pedig a Tropical Home szülinapja májusban, amire szintén akciókkal készülnek. A karácsony szintúgy mozgalmas, de meglepő módon a webshop január–március közötti forgalma ezt felülmúlja.