0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 19.

Trendi szobanövényt ajándékozni

Két évvel ezelőtt, a Covid-járvány idején bemutattunk néhány szobanövényeket online értékesítő magyar vállalkozást. Kíváncsiak voltunk, azóta hogyan alakul a cégek élete, milyen változásokat látnak a vevőik összetételében, vásárlási szokásaiban.
A Plante hangulatos üzletében a vevők és a növények is jól érzik magukat

Úgy látja, hogy továbbra is trendi szobanövényt tartani és ajándékozni, de egyre nagyobb a verseny az eladók közt. Vevők minden korosztályból akadnak, általában a kisméretű növényeket jobban kedvelik, mert jobban elférnek a lakásban. Brigitta tapasztalata szerint a kezdők legtöbbször a Syngonium– és Philodendron-felhozatalból választanak, az idősebbek pedig inkább a Hoya– és Sansevieria-fajtákat kedvelik. Érdekes, hogy az üzletben inkább ajándékba, a webshopban pedig legtöbbször maguknak vásárolnak az emberek.

A termékpaletta kiegészült kézműves kaspókkal és egyéb termékekkel, például saját keverésű virágfölddel, tripszlárvák ellen bevethető ragadozó atkákkal, illetve virágkarókkal.

A szállítást általában jól viselik a növények, kevés panasz érkezik. Ha kifogásolja a vevő a növény állapotát, újat küldenek, és mindig mellékelnek gondozási út­mu­tatót. Csomagoláshoz már nem használnak fagyapotot, helyette költség- és környezetkímélőbb megoldást találtak: begyűjtik a környező irodákból az iratmegsemmisítésből származó papírt, a vevőktől pedig újságpapírt kapnak, és „mentsetek meg!” növényt adnak cserébe.

Brigitta továbbra is külföldről, Hollandiából szerzi be a növényeket. Szeptemberben meglátogatott több ter­mesz­tőüzemet, és kiválasztotta a növényeket, de a rendelés és vásárlás csak kereskedőkön keresztül történik. A legújabb fajták borsos áron szerezhetők be, átlagosan fél év alatt csökken az ár megfizethetőre. Az igazi különlegességeket limitált szériaként árulja.

Növénynevelő kihívás

Amióta ismét lehetőség nyílik rá, kiállításokon is részt vesz, ami remek kapcsolatépítés a vevőkkel. Igyekszik jelen lenni, hirdetni a közösségi médiában (Facebook, Instagram), illetve a blogja is aktív. Tavaly indította el a növénynevelő kihívást (három mininövényt kell egy éven át nevelni, kéthavonta beszámolni a fejlődésről), mely a blogon nyomon követhető.

A kihíváshoz a növénycsomagot meg lehet vásárolni, de a győztesek ajándékba kapják, a jelentkezőknek pedig kedvezménykupont küldenek.

Az első kihívásra száz jelentkező közül hirdettek hat győztest, most ősszel a következő kihívásra már kétszáz jelentkezés érkezett.

A Tropical Home széles kaspóválasztéka

Lehetőség van online és személyes tanácsadásra is. Az online kérdésekre külső szakember segítségével válaszolnak, a személyes találkozásra a boltban kerül sor, a nyitás előtti fél órában, és a díja levásárolható. A jövőben szeretne workshopokat tartani legföljebb hat fő részére, de kicsi az üzlet, így helyhiány miatt ez még csak terv, de talán ideiglenes átrendezéssel ez is megoldható lesz.

Fotók: Hetényi Brigitta, Jágity Fanni

Forrás: Kertészet és Szőlészet

Szaklap, amelyben a cikk megjelent: