0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. május 20.

Okos megoldás tűzifa szállítására

A tűzifa-szállítások túlnyomó többsége ömlesztett formában történik. A billenőszerkezetes járművekről a rakomány gyorsan kirakodható, ha ideálisak a körülmények, de ha mégsem, erre született most egy okos megoldás.

A billenőszerkezetes jármű hátránya sok esetben, ha a tényleges rendeltetési hely egy garázs vagy autóbeálló és a billenőberendezéshez pedig túlságosan alacsony a belmagasság. Így a szállítmányt előtte kell kirakni, kedvezőtlen esetben esős időben, esetleg az ügyfél ingatlanán kívül, tehát közúton. Az ilyen esetekben a megoldás a push-off pótkocsi.  A Gerdes Fahrzeugbau német cég az offenburgi Forst Live kiállításon mutatta be először a szélesebb közönségnek a görgős szállító pótkocsiját.

Az újítás az, hogy itt nincs klasszikus értelemben vett kitolószerkezet, hanem a rakodófelület teljes hosszában és szélességében egy lapos szállítószalagot szereltek, amelyet a pótkocsi hátsó részén egy széles görgő hajt. A tetején fekvő áruk egyszerűen együtt mozognak a szalaggal. Az inspiráció nyilvánvalóan a mezőgazdaságból érkezett.

Ez szembetűnő különbség a korábbi kinyomós rendszerű konstrukciókhoz képest. A szállítószalagon lévő fát a pótkocsiban is újra előre lehet tolni, ami a részleges rakományok esetében lehet érdekes. Normális esetben a pótkocsi jelentősen elnehezülne hátul, ha a rakomány egy részét lepakolnák, a többi pedig csak hátul lenne.

Az előretolást azonban a rakodás során is ki lehet használni. A raklapokon lévő árukat például egy targoncával kényelmesen a pótkocsi hátuljára lehet helyezni, majd előre szállítani. A rakodási terület széleinél elegendő rögzítési lehetőség van a hevederek számára. Ez azok számára érdekes, akik egy ilyen pótkocsit nem csak ömlesztett áruk szállítására szeretnének használni.

Az a sebesség és az erő, amellyel a távirányítású kirakodás történik, hihetővé teszi, hogy 3 tonna árut könnyedén megmozgassanak. A három bukóoldallal rendelkező pótkocsi térfogata 6,3 m³, súlya pedig 1140 kg. A válaszfal felül görgőkön fut, és tetszés szerint pozícionálható.

A válaszfal kiálló mechanizmusával az utánfutó 2,05 m magas, ez viszont  egyes garázsokban már szűkösnek számít. A gyártó, amely egyébként magát az alvázat is Németországban gyártja, dolgozik egy alacsonyabb változaton, valamint a népszerű platós pótkocsik felépítményein is.

A Gerdes roll-on/roll-off pótkocsik már 11 m³ térfogatig és 2,40 m-től 4,00 m-ig terjedő új felépítményhosszal kaphatók.
Az ügyfelek örömmel fogadják, hogy faanyagukat közvetlenül a száraz kocsibeállóba rakodhatják. A GRA 3.5 jelenleg nettó 12 500 euró körüli összegbe kerül.

Forrás: agrarheute.com

Magazin ajánló: