Feldman Zsolt előadásában hangsúlyos feladatnak nevezte a hazai bor promócióját, bel-és külpiaci jelenlétének erősítését. Erre a feladatra is jelentős összeg, mintegy 6 millió euró áll rendelkezésre 2027-ig. Az 50 százalékos támogatási intenzitást figyelembe véve mintegy 1,5 milliárd forint értékű promóciós tevékenység valósulhatott meg 2020 és 2023 között. Ezek mellett a támogatások mellett
A 2024-ben tervek szerint meghirdetendő agrár- és vidékfejlesztés pályázatok kapcsán az államtitkár hangsúlyozta: ezek lehetőséget biztosítanak majd a kis-, közepes- és nagygazdaságok számára egyaránt, hogy az elmúlt két év gazdasági-piaci változásaira reagálva, a termelésüket hatékonyabbá tegyék vagy akár a több lábon állás irányába nyithassanak. A szaktárca márciusban kívánja megjelentetni a mezőgazdasági és élelmiszeripari beruházások első pályázati csomagját, amely magában foglalja más mellett az élelmiszeripar és a borászat beruházásait segítő felhívásokat.
Feldman Zsolt az elbírálással kapcsolatban kiemelt értékelési szempontként jelölte meg a termelői együttműködés és a tartós beszállítói kapcsolat igazolását, vagy éppen a hozzáadottérték-növelés célkitűzést.
Ajánljuk még: