0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. február 21.

Újra kell tervezni a tengeri szállítást

A Marokkóból Ázsiába irányuló szállítási költségek mára megduplázódtak, a szállítási idő pedig 10-15 nappal meghosszabbodott.

A közel-keleti válság a Vörös-tengeren komoly teherszállítási fenn­akadásokat okoz, ami nehezíti a marokkói exportőrök munkáját, jelentette ki a marokkói interkontinentális közúti közlekedési szövetség (Moroccan Association of Intercontinental Road Transport – AMTRI) alelnöke. A térség tengeri forgalmának biztosítása érdekében tett nemzetközi lépések ellenére a hajózási társaságok számára ez az irány túl nagy kockázattal jár, ezért legtöbben a Jóreménység-fok körüli kitérőt választják a szállítási útvonal megtervezésekor.

Az ebben a térségben zajló hajóforgalom a világ hajóforgalmának 15%-át teszi ki, tehát az itt érzékelhető nehézségek világviszonylatban is jelentősek.

Ez a súlyos válság szétválasztja Európát Észak-Afrikától és Ázsiát Kelet-Afrikától. Termesztési szezonoktól függően rossz hatással van a mezőgazdaságra, gátolja például az egyiptomi citrusfélék, a lengyel alma és az indiai szőlő értékesítését.

A Marokkóból Ázsiába irányuló szállítási költségek mára megduplázódtak, a szállítási idő pedig 10-15 nappal meghosszabbodott. Emiatt a friss marokkói termékek exportja túl drága, ráadásul egyes termékek nem is bírnák ki az ilyen hosszú szállítást.

Forrás: hortidaily.com

Szaklap, amelyben a cikk megjelent:

Magazin ajánló: