
A GVH összefoglalójából kideeül, hogy az infláció alakulásában is szerepet játszhat az Árfigyelő. Az ingyenesen, számítógépről és telefonról is elérhető honlap július eleje óta működik. Egyedi látogatóinak száma mostanra meghaladta az 1,5 milliót – tájékoztatott Horváth Bálint, a GVH kommunikációs vezetője.
A szeptembertől működő térképes boltszűrő után január közepe óta megint új funkcióval bővült a program. Ennek lényege, hogy 16 új termékköre kereshetnek rá a speciális– laktóz-, glutén- vagy húsmentes – étrendet követők.

Mivel az ezekbe illeszkedő termékeket az utóbbi időszakban egyre többen – jelenleg már 3 millióan – fogyasztják meggyőződésük vagy egészségi problémájuk miatt, az elmúlt évben a hagyományos termékeknél is erőteljesebben drágultak.
Infláció és versenyhelyzet
A megkérdezett szakember szerint az online árfigyelő nagyban hozzájárulat ahhoz, hogy ezeknek a tekintetében is élénküljön a kereskedők közötti verseny, és ezáltal olcsóbbá váljanak.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közlése szerint januárban a fogyasztói árak átlagosan 3,8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, de az élelmiszerek inflációja ennél is alacsonyabb, 3,6 százalék volt, ami GVH szerint a kormányzati és jegybanki intézkedések mellett az online Árfigyelő egyre növekvő alkalmazásának is köszönhető.