A Macfrut csemegeszőlő szimpózium első napján szakmai előadásokra kerül sor, a második napon az ágazat legjobb nemzetközi szereplőit bemutató esettanulmányokat mutatnak be, végül olasz termesztőket látogatnak meg a tanácskozás résztvevői.
A kereskedelmi stratégiákkal, piaci trendekkel, termékinnovációval foglalkozó napon elemzik a csemegeszőlő világkereskedelmének változását. Mint a téma előadója, Oscar Selgado szaktanácsadó kifejti, az egész termékláncban gyorsak a változások, beleértve a termesztési módokat, fajtákat, posztharveszt eljárásokat, szállítást és a kiskereskedelmet.
Új termelők jelennek meg a piacon, a már ismertek pedig megerősítik helyzetüket. Ebbe a versenybe a régi csemegeszőlő-termesztők a technikai újdonságok nagyobb mértékű használatával szállhatnak be.
Peru ma a világ legdinamikusabban fejlődő termelői közé tartozik. Egy 600 hektáros üzem vezetője, Benjamin Cilloniz Guerrero mutatja be a közeljövőben várható fejleményeket. Mint mondja, egy évtizedes fajtavizsgálatok után készen állnak az új kihívásokra a termesztés és a marketing területén is.
Dél-Afrika az egyik legismertebb szereplő a csemegeszőlő-piacon, gazdálkodóik hosszú távú tervekkel rendelkeznek. Johan Fouche, a The Grape Company igazgatója szerint a szimpóziumon a kapcsolatépítést helyezik előtérbe.
Európa legnagyobb kereskedelmi hálózatait látja el prémium csemegeszőlővel a Polar Europe spanyol cég. A Sweeta márka felépítéséről beszél a cég kereskedelmi menedzsere, Graziano De Filippis.
A 41. Macfrut kiállításon a csemegeszőlő-szimpózium szakmai partnere Apulia tartomány, Olaszország legnagyobb termelője.