Az MTI-nek küldött összegzés szerint a 30 év alattiak a klímaválságot és a természeti erőforrások végességét értékelik a legnagyobb kihívásnak. Mindkettőt több mint 40 százalék nevezte meg a felmérésben, és a megkérdezettek 53 százaléka vár ezekre megoldást vállalati oldalról.
A közlemény szerint a fenntarthatóság fogalmába sokan beleértik a szociális szempontokat is. Csaknem minden harmadik fiatal gondolja úgy, hogy a közösségi, sőt az egyéni fejlődésben is segíteniük kell a vállalati innovációknak.
Tisztában vannak ugyanakkor a saját felelősségükkel, csaknem 40 százalékuk választana a vásárlásai során olyan terméket, amelyik kevésbé terheli a környezetet.
Innovatív munkahelyen 70 százalék dolgozna, főképp olyan állásokban, ahol támogatják az alkotói szabadságot, és van lehetőség a szakmai fejlődésre.
Az adatokból az is látszik, hogy a fiatalok munkavállalói szemléletében a személyes és emberi tényezők a legfontosabbak, ezeket többre értékelik a mesterséges intelligencia vagy robotikai megoldások alkalmazásánál – tették hozzá.
A felmérés a Bosch és a Richter megbízásából készült júliusban. Az online megkérdezéssel készült kutatásban 5090-en vettek részt – olvasható a közleményben.