0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 19.

A leginnovatívabb magyar termékek a SIAL Párizson

Huszonhat magyar kiállító mutatkozik be az Agrármarketing Centrum három standján a SIAL Párizs kiállíráson.

A kínált termékek köre rendkívül széleskörű, ráadásul az élelmiszeripari trendek változását olyannyira követik a magyar élelmiszeripari cégek, hogy ezúttal négy készítményt is beválogattak a kiállítás ideje alatt zajló, leginnovatívabb termékeket mustráló „Innovation Awards” versenybe. Ezek között olyan különlegességekre lelhetnek az újdonságokra nyitott beszerzők és importőrök, mint a Panarini Kft. teljes mértékben magyar tenyésztésű afrikai harcsából, illetve tokhalból, különleges eljárással készült halchips csemegéje, amelynek most kezdődik Magyarországon a piacra történő bevezetése. Szintén beválogatták a versenybe a Grapoila Kft. sárgabarackmagliszt alapú csokoládéját, amely a maga nemében egyedülálló újítás, ráadásul az íze is kitűnő. Az aszalványokat, magvakat, egészséges snack-eket kínáló Nobilis Zrt. két terméke is szerepel az Innovation Awards válogatásában, a gyömbéres ízesítésű almaszirom, illetve a kurkumás, citromos, étcsokoládéba mártott mandula is az ínyencek kedvence lehet.

Három perc alatt kifőzhető száraztészta

Más érdekességeket is találhatnak azonban a magyar termékekre éhes beszerzők. Az elfoglalt háziasszonyok kedvence lehet például a hagyományos összetevőkből álló, ám egy gyártástechnológiai újítás miatt mindössze három perc alatt kifőzhető száraztészta. Szintén kuriózum a kifejezetten háziállatok számára összeállított hidegen sajtolt olajkeverék, amellyel a kedvencek vitaminpótlásáról is gondoskodhat a gazdi. A termékek körét sokáig lehetne sorolni, a gyógytea keverékektől a különböző mézekig, a péksüteményektől a konzervekig. Külön standon mutatkoznak be a fagyasztott termékek forgalmazói, ahol a különböző mélyhűtött zöldségek és gyümölcsök mellett nyúlhúsból, pulykahúsból készült termékeket, valamint félkész, mélyhűtött gombócokat is kínálnak.

A kiállítás ideje alatt az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is folyamatosan regisztrálja a beszerzőket. A magyar standra ellátogatott Martine Foulloy, a francia Set Up Partners vezetője, aki több mint húsz éve foglalkozik üzletfejlesztéssel. A standlátogatás során ígéretes tárgyalásokat folytatott a hazai kiállítókkal arról, hogy mely magyar termékek lehetnek esélyesek a francia piacra történő belépésre.

Forrás: Agrármarketing Centrum