A Landini 6RS szériánál elmondható, hogy az innováció biztos alapokon nyugszik, hiszen a korábban már jól bevált és népszerű 6C széria az előd, mely kiváló bázist jelentett a továbblépéshez.
Erőforrás
A megújult sorozat a 6-135 RS, 6-145 RS és 6-155 RS modelleket tartalmazza, amelyeket az FPT NEF 4,5 literes, 16 szelepes, 4 hengeres turbófeltöltéses, hengerenként 4-szelepes, közös nyomócsöves motorok hajtanak, amelyek maximális teljesítménye, 125 LE, 135 LE és 145 LE.
Az optimalizált elektronikus üzemanyag befecskendezés és a továbbfejlesztett égési hatékonyság a HI-eSCR2 rendszerrel kombinálva lehetővé teszik, hogy ezek a motorok kivételes teljesítményt és nyomatékrugalmasságot nyújtsanak alacsony üzemanyagfogyasztás mellett.
Hajtómű
A továbbfejlesztett ROBO-SIX sebességváltó 4 tartományban 6 Power Shift fokozattal 24 + 24 sebességfokozatot kínál, amely a mászófokozattal felszerelésével 40 + 40-re emelkedik.
A teljesítményt a 4 sebességes TLT fokozza. Említést érdemel a traktor „ECO FORTY” vagy „ECO FIFTY” funkciója (attól függően, hogy mekkora a váltó végsebessége) ami 1600 vagy 1900 1/min alatti motorfordulatot jelent 40 km/h vagy 50 km/h végsebesség mellett. Ennek eredménye a hagyományos megoldásokhoz képest az alacsonyabb zajszint és üzemanyagfogyasztás, valamint a hosszabb motor élettartam.
Két új funkcióval bővült a sebességváltó: az egyik a STOP&ACTION, a másik az APS – Auto-PowerShift funkció. Az előbbi használatával a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.
Az Intelligens APS (Auto-Powershift) lehetővé teszi a kezelő számára, hogy meghatározza a leginkább kényelmes motorfordulatszámot, miközben a sebességváltó automatikusan kapcsolja a legmegfelelőbb fokozatot.
Hidraulika rendszer
A zárt központú, hidraulikarendszer egy 114 l/perc teljesítményű, változó folyadékszállítású szivattyúval rendelkezik (Load Sensing), amely akár összesen 7 elektrohidraulikus szelepet is képes ellátni, valamint az elektronikusan vezérelt hátsó függesztő szerkezetet, amely maximális teherbírása 7000 kg, míg az első szerkezet legfeljebb 2500 kg-mal terhelhető. A kormányzás és egyéb hidraulikus funkciókhoz egy 44 l/perc teljesítményű szivattyú szállítja a folyadékáramot.
Fedélzeti Technológia
A növénytermesztési műveletek hatékonyságának javítása és a termelékenység növelése érdekében a Landini bevezette az innovatív „Precision Steering Management” (PSM) rendszert, amely a műhold által támogatott irányítást szolgáló integrált eszközök rendszere. ISOBUS-on keresztül a különböző munkagépekkel történő munkavégzést fogja össze és optimalizálja, csökkenti a munkavégzés idejét.
Optimalizálási folyamathoz kapcsolódóan a „Landini Fleet Management” technológiával, traktorok állapotával kapcsolatos összes információ valós időben elérhető: így a sebesség, motorfordulatszám, hektáronkénti teljesítmény, fogyasztás és még sok egyéb paraméter, beleértve a teljes flotta átlagfogyasztását.
A Fleet Management másik nagy előnye a traktordiagnosztika, amely lehetővé teszi a gép állapotának nyomon követését és a távszerviz igénybevételét.
A telematikai rendszer lehetővé teszi a gép állapotával kapcsolatos legfontosabb információk távoli megtekintését a traktor teljes ellenőrzéséhez.
A távfelügyeleti szoftver segít a karbantartási műveletek elvégzésében és a problémák hibaelhárításában, valamint a jövőben szükséges szerviz költségek előrejelzésében.
Kényelem és ergonómia
A dizájnnak és ergonómiának egyaránt fontos szerepe van a minőségi munkavégzésben.
Nem feledkezve meg a LED-es fényszórókról, amelyből akár 14 is elérhető, és ezek közül 8 a tetőre van beépítve, így még éjszaka is optimalizálható a látás.
A vezetési kényelmet tovább javítja a mechanikus felfüggesztésű fülke és a független bekötésű rugózott első híd kombinációja.
Az utasteret kiváló minőségű, autóiparból származó anyagokból tervezték, mivel a tervezésre és a funkcionalitásra ugyanilyen figyelmet fordítottak a vezérlőműszerekre, teljesen ergonomikus, 12 hüvelykes érintőképernyős monitorral és többfunkciós „all in one” joystickkal.
Multifunkcionális Joystick-ba integrált kezelő szervekkel, akár egy ujj mozdulattal lehet a sebességváltót, a hidraulikus vezértömböket, a függesztőművet és a traktor irányváltó rendszerét szabályozni. Az automata powershift kapcsolás és a táblavégi forduló szintén a joystick-on kapott helyet.
A dizájn, az ergonómia, a kényelem és a munkakörülmények javítására alkalmazott technológia a további jellemzők, amelyek a 6RS-t ideális partnerré teszik a szántóföldön és a gazdaságban.
A Landini traktorokról bővebb információkért keresse az AXIÁL Kft. területileg illetékes gépértékesítő kollégáját!
(x)