Kasza Pétert, az Axiál Kft. szállítmányozási és logisztikai igazgatója az alapoknál kezdte a bajai központú cégnél, mire 2023 őszén üzletág igazgató lett.
Katolikus hitoktatói, teológus és nem mellesleg jogi diplomával sokan azt gondolhatnák, nem szakmabeli, viszont a családból hozta magával a műszaki dolgok iránti rajongást, ami párosult szakmában eltöltött 16 év tapasztalatával, így otthonosan mozog a gépek világában. A logisztika az Axiálnál nem a termelő, hanem a kiszolgáló üzletágak között szerepel, ami négy pilléren nyugszik. Ebből az első az alkatrész szállítás, ami főként teherautókkal történik. A második pillér a gépszállítás, a harmadik a flottakezelés, míg a negyedik – ami ettől függetlennek látszik, mégis kapcsolatba hozható az első hárommal –, a gépjármű ügyintézés. Az alkatrész szállítást úgy tudják megoldani, hogy az alkatrész üzletágukat szakképzett és megfelelő képesítéssel rendelkező gépkocsivezetőkkel és jól felszerelt gépjárműparkkal támogatják. A gépjármű ügyintézésbe beletartoznak a járművek forgalomba helyezése.
A legdrágább gép az, amelyik áll
Tudjuk, a legdrágább gép az, amelyik áll. Éppen ezért egy gazdálkodó számára létkérdés, hogy minél hamarabb megérkezzenek a kívánt alkatrészek. Az Axiál Kft. azzal tudta kivívni a termelők között az elismerést, a piaci hírnevet, hogy a raktárkészletükben megtalálható alkatrészeket a legrövidebb időn belül ki tudják szállítani partnereiknek. A bajai központú cég 18 telephellyel rendelkezik – szinte ott vannak a termelők szomszédságában , mindenhol alkatrész bolttal.
„Ha bejön hozzánk egy gazdálkodó, vagy a szerviz részéről rendelés érkezik, délután öt óráig, mivel a kollégák két műszakban dolgoznak, összekészítik az árut, teherautóra rakják, s még az éjjel elindulnak a telephelyekre”- magyarázta a szakember. Fontos, hogy minden árunak a rendelést követő nap reggel hat óráig meg kell érkeznie a rendeltetési helyre. Saját eszközparkunkkal (ponyvás teherautók) forgó rendszerben minden nap ellátják a 18 telephelyet alkatrésszel. A rendelkezésre álló kilenc teherautó minden nap közlekedik – pótkocsis szerelvények, az első telephelyen lecsatolják a pótkocsit, majd megy tovább. Második teherautó lepakolása után a visszaúton felveszi a korábban leadott pótkocsit, és tér haza. A fentiek zökkenőmentes működtetésére bonyolult rendszerre van szükség, összehangolt munka eredményeként tudják az ügyfélközpontúságot tartani. A nemzetközi szállításban egy autójuk vesz részt, garanciális alkatrészeket visz vissza a gyárba, valamint kisebb megrendeléseket szállít a központba.