A szakmai hírportál által készített összeállításból kiderül, hogy tavaly valamivel szerényebben pörgött a traktorpiac, mint tavalyelőtt: 2023-ban még valamivel meghaladta az újonnan forgalomba helyezett erőgépek száma a 30 ezret, 2024-ben viszont kevéssel alatta maradt, összesen mintegy ezer traktor volt a különbség.

Elhúzott a mezőnytől a listavezető
A két legtöbbet vásárolt márka továbbra is a Fendt és a John Deere, ebben évek óta nincs változás.
– hívja fel a figyelmet a cikk. 2024-ben összesen 7392 új Fendt traktort helyeztek forgalomba, vagyis 1252-vel többet, mint az előző évben. A második helyezett John Deere modelljeiből összesen 4537 darabot helyeztek forgalomba, 1272-vel kevesebbet, mint 2023-ban. A vezető Fendt tehát ebben az évben 2865 traktorral előzte meg a John Deere-t.
Változás a dobogó harmadik fokán
Amíg a dobogó első két fokán ugyanaz a két márka tanyázik, csak a piaci részesedésük változott meg, addig a harmadik fokról leszorult a Deutz-Fahr, amely pedig hosszú éveken keresztül szintén elmozdíthatatlannak tűnt a harmadik helyről. A helyét a Claas vette át.
A Claas – a már említett Fendthez hasonlóan – azon kevés traktormárkák közé tartozott, amelyeknek enyhén növekedtek az eladási számai (+133 traktor 2023-hoz képest). A Deutz-Fahr viszont jelentősen visszaesett (–398 traktor), így csúszott le a tízes toplista negyedik helyére.
Az ötödik helyet a Kubota szerezte meg, akárcsak 2023-ban; a hatodik a Case IH/Steyr, a hetedik a New Holland, a nyolcadik a Massey Ferguson, a kilencedik a Valtra, és éppen befért még a toplistára a tizedik helyen a Solis.
Háttérinfó az adatok értelmezéséhez
Az agrarhetute.com szakportál cikkének alapját az újonnan forgalomba helyezett, 51 lóerő fölötti traktorok statisztikája jelenti. Ez majdnem megegyezik az eladott traktorok számával – de csak majdnem, hiszen létezik az a helyzet, hogy egy traktort a gyártója eladott, de a forgalomba helyezés még nem történt meg, mivel egyelőre a gépkereskedőnél vár a gazdájára. A statisztikában alkalmazott 51 lóerős határért pedig a Fendt lobbizott erősen az előző években, emlékeztet a cikk.