0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. március 23.

Különleges borok bemutatója a MATE Budai Campusán

Rohanó korunk ízlésének megfelelő borászati újdonságokat mutattak be a MATE Budai Campusán. Nemcsak a megváltozott fogyasztói igényekkel, hanem a klímaváltozással is összefügg, hogy csökkentett alkoholtartalmú borokat keresnek a vásárlók.

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem törekszik arra, hogy rendszerbe foglalja a szakmai és üzleti partnerekkel folyó együttműködést, csakúgy, mint az egyetemen folyó oktatást és kutatást, derült ki Gyuricza Csaba rektor köszöntőjéből. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsával tavaly szeptemberben kötöttek stratégiai együttműködési megállapodást, ami a már régóta folyó közös munkán alapul. Ez a megállapodás kiterjed a Magyar Mezőgazdaság Kiadó gondozásában megjelenő Borászati Füzetek támogatására is, amiben az egyetemi kutatási eredményeket először publikálják a szőlészet-borászat területén (Fizessen elő). A rektor kiemelte, milyen fontos a hiteles, megbízható szakmai információkat közlő kiadványok gondozása.

Az egyetem Szőlészeti és Borászati Intézete az egyetlen hazai intézmény, amely új borászati termékkel jelent meg, amire különösen büszkék. A narancsbort, az alkoholcsökkentett, illetve alkoholmentesített borokat és a meggypezsgőt a Borászati Füzetekben írták le először.
Fotó: MATE

Két bejelentést is tett az eseményen Gyuricza Csaba. Megkapta az akkreditációt a badacsonyi kutatóállomáson működő laboratórium, így továbbra is elvégezhetők ott a borok forgalomba hozatalához szükséges vizsgálatok. A másik bejelentés egy új egyedülálló oktatási formáról szólt: szeptemberben indul a másfél éves pezsgőkészítő mester szakirányú továbbképzés. Az oktatás szoros együttműködésben folyik a Törley Pezsgőpincészettel, a Garamvári Pincével, illetve a Royalsekt Pezsgőpincészettel.

Elismerésre méltó a MATE megoldásorientált megközelítése, hangsúlyozta köszöntőjében Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium államtitkára. Európában az utóbbi években negyedével csökkent a borfogyasztás, amivel csak innovációk, a fogyasztói igények megismerése és annak megfelelő új termékek révén tudjuk felvenni a harcot. Nagyon sok szempont alapján dől el, hogy bort vásárol-e valaki, és ha igen, melyiket veszi le a polcról.
Fotó: MATE
Olyan termékekre van szükség, amelyekkel nem sértjük meg a hagyományainkat, mégis megújulva tudunk a piacon maradni. Ehhez a MATE tapossa az utat, kutatásaival gyorsítani tudja a termékfejlesztést, mondta az államtitkár.

A maga eszközeivel az Agrárminisztérium is segíti az ágazatot, tavasszal várható a borászati innovációkat támogató pályázat megjelenése.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: