Magas fokú kapcsolási kényelem maximális vezető-tehermentesítés mellett
A motor fordulatszámának csökkentéséről egy modern, jól fokozott hatfokozatú sebességváltó gondoskodik, amely három kivitelben kapható, az adott vevői és felhasználási igényeknek megfelelően:
- 12/12 (2 csoport) mechanikus irányváltóval.
- 24/12 (2 csoport) TWINSHIFT terhelés alatti váltással és REVERSHIFT irányváltással.
- 36/18 (3 csoport) TWINSHIFT terhelés alatti váltással és REVERSHIFT irányváltással.
A 40 km/h végsebességet mindhárom esetben üzemanyag-takarékos 1750 1/min fordulatszámon érik el, és a lábpedálos kuplung helyett a fokozatváltáshoz a REVERSHIFT felszereltséggel együtt a sebességváltó karon található kuplunggomb is használható – így a váltás gyerekjáték.

5 és 15 km/h között 11 fokozat áll rendelkezésre, és ez hézagmentesen történik a két vagy három csoport közötti váltáskor az átfedő fokozatok miatt.
A 24/12 és 36/18 fokozattal rendelkező kivitelekben a mechanikus kézifék mellett elektromos rögzítőfék is található, amely a kormánykerék bal oldalán található REVERSHIFT karral aktiválható. Ezenkívül az ügyfelek opcionálisan megrendelhetik a SMART STOP funkciót, amellyel a fékezés és az elindulás a lábpedálos kuplung használata nélkül is lehetséges – ez nagy tehermentesítést jelent a vezető számára a homlokrakodós és szállítási munkák során, de a körbálázásnál is.
Kabin meggyőző érvekkel
Az AXOS 3 számára kifejlesztett exkluzív kabinon már első pillantásra fontos részletek tűnnek fel, amelyek megkönnyítik a mindennapi munkát:
- 30 colos hátsó kerekek (380/85 R 30) esetén az AXOS 3 teljes magassága 2,50 m alatt marad, így alacsony istálló- és pajta bejáratokhoz is alkalmas.
- Az ajtók 180 fokban előre nyílnak – ez a 88 cm-es, teljes mértékben kihasználható ajtószélességnek köszönhetően megkönnyíti a fel- és leszállást, különösen szűk helyeken, például az etetőfolyosón.
- Ezenkívül az ajtók elülső helyzetben rögzíthetők, ahogy az a korábbi AXOS 300 és CELTIS 300 modellekből ismert. A rögzítés belülről és kívülről is oldható.
- A kabinban tágas a helykínálat, és a nagy lábtér, valamint a számos tárolóhely mellett egy teljes értékű utasülés is található.

- A nagy ablakok és az alacsony motorháztető kiváló körkörös kilátást biztosít.
Az opcionális, FOPS-vizsgálattal ellátott üvegtetőablak javítja a felfelé irányuló kilátást a homlokrakodós munkák során. Az első és a hátsó ablak felnyitható. - A LED-es világításcsomag akár 10 LED-es fényszóróval a szükség esetén éjszakát nappallá varázsolja, és biztonságos munkavégzést tesz lehetővé rosszul megvilágított istállókban, pajtákban és csarnokokban.
- A kabinban a teleszkópos és szögben állítható kormányoszlop a műszerfallal is feltűnik.
A bekapcsolható, változtatható dinamikus kormánymű-áttétellel (kiegészítő felszereltség) 10 km/h-ig tartó munkáknál a kormánykerék-fordulatok száma a kormányütközők között 3,8-ról 1,9-re csökkenthető. - Míg a jobb oldali konzolban a legfontosabb kezelőszervek, valamint egy palacktartó és egy tárolórekesz található, a vezető bal oldalán további tágas tárolóhelyek, valamint két USB-port található.
- Homlokrakodós munkákhoz a jobb oldali konzolban kapható az E-PILOT S elektrohidraulikus kezelőkar, amellyel a vezető kényelmesen, egy kézzel vezérelheti a homlokrakodó összes funkcióját.
- ISOBUS munkagépek üzemeltetéséhez ISOBUS terminálok, például a CLAAS CEMIS 700 is elhelyezhetők a kabinban.