A Malagrow Kft. tavaly indította el a növényvédelem megújítására fókuszáló, a termelőt és a fogyasztót egyaránt érintő Next 25 programját. Az elmúlt év tapasztalatairól Pálinkó Zsolt, a Malagrow kereskedelmi vezetője arról számolt be, hogy számos kihívással kellett szembe nézniük az új típusú, nem konvencionális megoldások bevezetésének terén.
Bár egyes termékekre a tervezettnél jóval nagyobb igény jelentkezett, mégis inkább a bizalmatlanság érezhető az új típusú készítményekkel szemben. Nem segítette az előrelépést a jelenlegi kereskedői és forgalmazói hozzáállás sem, amely az újdonságok helyett előnyben részesíti a hagyományos és bevált növényvédő szereket, hiába, hogy számos növénykultúra már nem termeszthető a jelenleg engedélyezett szerekkel.
Malatinszki György ügyvezető szerint szorongatott helyzetben vannak a termelők, így érthető részükről a szkeptikus hozzáállás, hiszen mindenki kockáztat, aki a megszokott technológia helyett egy kevésbé ismert technológiára vált. Az agráriumnak fejlődésre, innovációra és szemléletváltásra van szüksége az előre lepéshez, hiszen a versenyben csak az tud fennmaradni, aki hatékonyabban termel. A hatékonyság pedig csak magasabb színvonalú technológiai megoldásokkal érhető el.