A Stena Immaculate üzemeltetője egy amerikai cég, a Crowley, mely a Financial Times-nak elmondta: egy sérült tartályból szivárog a kerozin az Északi-tengerbe. Ez az anyag könnyű szénhidrátokból áll, ezért relatív gyorsan párolog, így a környezeti hatása is kisebb.
Azonban a bunker üzemanyag, melyet a hajók használnak, hosszú-távon szennyeznek, mutatott rá Alex Lukyanov, a Readingi Egyetem kutatója.

Fotó: Tóth-Gál Enikő
Johnston felszólította az Egyesült Királyság hatóságait, hogy tegyenek azonnali lépéseket a hajókon lévő toxikus anyagok szivárgásának megakadályozására.
A brit parti őrség keddi közleménye szerint a két hajót szétválasztották, és egy kilométeres körzetben védőzónát jelöltek ki, melybe csak a hatóságok léphetnek be. „Biztonsági hajók és más tűzoltásra alkalmas hajók még mindig a helyszínen vannak, és még ma továbbiak is érkeznek” – idézte a parti őrséget az ABC News.
Mike Kane, a légi közlekedésért, a tengerészetért és a biztonságért felelős miniszter elmondta a brit parlament alsóházának, hogy
Kane azt is elmondta, hogy a szakértők legfrissebb értékelése szerint nem valószínű, hogy a Solong túl sokáig képes a felszínen maradni, mivel továbbra is sodródik.
Az amerikai Stena Immaculate olajszállító tartályhajón tegnap kitört tüzet eloltották, míg a Solongon továbbra is tűz van – tette hozzá Kane. Közben Ernst Russ, a Solong hajó tulajdonosa elmondta, hogy a fedélzeten lévő konténerek egyike sem volt tele nátrium-cianiddal, ahogyan arról korábban beszámoltak. Ezekben korábban szállították a veszélyes anyagot, mostanra azonban kiürültek – írja a BBC.