0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. május 16.

Kampánystart: Micsoda malacunk van!

Egész pályás letámadással készülünk a grillszezonra – hangzott el a sertéshús belföldi népszerűsítéséről szóló fogyasztásösztönző kampány sajtótájékoztatóján.

A kampány fókuszában a grillszezon

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese egy jól bevált, immár 13. éve működő gyakorlatról mesélt, amely a hazai sertéshúst és a belőle készülő termékek népszerűségét ösztönzi az Agrárminisztérium és a Magyar Húsiparosok Szövetségének sikeres együttműködésével.

Az AMC idei kampánya a grillszezon kezdetéhez igazodik. A május 25-ig tartó két és fél hetes kampány során intenzíven jelen lesznek az online térben, a közösségi médiában, rádiócsatornákon, országos elérésű nyomtatott sajtóban és a fogyasztók között is. Kóstoltató kampányt szerveznek 11 napon át Budapesten és a főváros környéki Príma üzletekben. Nem maradhat el a minden évben sikeres nyereményjáték sem, amely az AMC közösségi média felületein lesz elérhető egy héten keresztül, főnyereményként pedig egy kerti faszenes grillt sorsolnak ki a résztvevők között.

Legalább heti egyszer fogyasszunk magyar sertéshúst

A vörös húsok- köztük a sertéshús – fogyasztását számos támadás érte az elmúlt időszakban, ezért a fogyasztásösztönző kampány mindig dietetikus tanácsaival karöltve indul. Egyértelmű állásfoglalás, hogy a kiegyensúlyozott, változatos és egészséges érkezés részeként a vörös húsnak minimum heti egy alkalommal ott van a helye a tányérunkon. Értékes beltartalmi összetevői közül kiemelkednek a B- vitaminok, ásványi anyagok (vas, cink, kálium és kalcium) és az esszenciális zsírsavak, amelyek kizárólag táplálkozással vihetők be az emberi szervezetbe.

 

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyette szerint a sertésszektor dacára minden nehézségnek, amivel az elmúlt években szembe kellett néznie, jó erőben van, előre tekint, export bővítésre törekszik, amihez az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a szakma érdekképviseleti szervei minden további segítséget megad.

Hubai Imre, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős frissen kinevezett államtitkára a kampány jelentősége kapcsán kiemelte, hogy a magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, segíti a munkahelyek megtartását, közös érdek tehát a szolidaritás a belföldi gazdálkodókkal.

 

Tavaly az év végén a magyar gazdák 2,8 millió sertés tartottak, ez 7,5 százalékkal több volt, mint egy évvel korábban, a tavalyi 593 ezer tonnás sertéshústermelés pedig 8 százalékkal haladta meg a 2023-ast, és az előállítás hatékonysága is javult. A sertéságazat helyzetét árnyalja, hogy jó eredményeket inkább csak az állattartók értek el az elmúlt években, mert a felvásárlási árak kisebb-nagyobb nyereséget mindig biztosítottak a tenyésztők számára, viszont a feldolgozók jelentős része veszteséggel zárta a tavalyi évet – jegyezte meg Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke.

A sajtótájékoztatóról bővebb leírás a Magyar Mezőgazdaság heti magazinunk 20. számában olvasható.

Forrás: www.magyarmezogazdasag.hu