Az államtitkár a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette: a környezetbarát termékek és szolgáltatások egyre népszerűbbek Magyarországon is, így a termékek „zöldként” reklámozása komoly piaci előnyt jelent. Sajnos azonban vannak olyan gyártók, forgalmazók, amelyek szándékosan megtévesztik a vásárlókat.

Az ilyen gyakorlat elleni fellépés hatékony eszköze a hiteles védjegyek, mint a hazai Környezetbarát Védjegy vagy az EU ökocímke jelölés használata– mondta az államtitkár.
A videóban Hortay Olivér energia- és klímapolitikai elemző elmondta:
Itt az ideje, hogy a „zöld” ígéreteket minden vállalat valódi környezetvédelmi tartalommal töltse meg, és ha nem így tesz, vonják felelősségre a megtévesztésért – közölte.
Hortay Olivér emlékeztetett: a kormány által indított fogyasztóvédelmi konzultációban az emberek egyebek között arról is dönthetnek, hogy van-e szükség szigorúbb fellépésre az alaptalan környezetvédelmi ígéretekkel házaló cégekkel szemben.
„Mondja el ön is a véleményét a fogyved.kormany.hu oldalon, mert közös ügyünk a fogyasztóvédelem!” – fogalmazott.