0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 19.

Állatok segítik a tanulást egy brit iskolában

Az angliai Grange Akadémia farmmal egybekötött oktatási modellje új távlatokat nyit a speciális nevelési igényű gyermekek fejlesztésében – és talán a hagyományos iskolai nevelésben is.

Állatok között nyugodtabb a gyerek

A bedfordshire-i Kempston városában található Grange Akadémia nem hétköznapi iskola: saját farmot működtet az intézmény területén, ahol csirkék, kecskék, disznók, juhok és egy póni élnek.

A speciális nevelési igényű diákokat oktató iskola szerint az állatok jelenléte jelentősen javítja a tanulók közérzetét, koncentrációját és szociális készségeit.

A 13 éves Kayden így fogalmazott: „Ha dühös vagyok vagy frusztrált, csak kijövök ide. Itt tényleg jelen tudok lenni, és megnyugszom.”

Kutyás foglalkozás a Grange Akadémián Forrás: grange.beds.sch.uk/
A diákok előszeretettel segítenek az állatok etetésében, tisztításában, gondozásában, és közben életre szóló tapasztalatokat gyűjtenek.

Tanulás, ami valóban a gyerekekről szól

A farm ötlete több mint két éve valósult meg néhány tyúkkal, de mára sokkal több lett belőle: a tanulók rendszeresen foglalkoznak a jószágokkal, és közben kommunikációs, döntéshozatali és életvezetési készségeik is fejlődnek. Az intézmény állatgondozási képesítést is kínál, így a gyerekek már iskolásként karrierépítésbe kezdhetnek.

Forrás: grange.beds.sch.uk

Sienna, a 14 éves diák szerint a Grange a „tökéletes iskola azoknak, akik segítségre szorulnak.” Ő maga is segít az állatok takarításában, és örül, hogy tanulhat róluk:

„Mindennap új dolgot lehet tanulni. Ha szomorú vagyok, az állatok megvigasztalnak. Nagyon nyugodtak, és ezt a nyugalmat ránk is átragasztják.”
Forrás: grange.beds.sch.uk
Forrás: magyarmezogazdasag.hu / bbc.com