Az egyedi marketing üzenetek fontosságára hívta fel a figyelmet Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, aki elmondta, hogy a Balaton borrégió számos ponton jelentős szerepet kap a Nemzeti Bormarketing Stratégiában. Legyen szó az unikális, vulkanikus talajról származó borokról, a nemzetközi piacokon egyik kiemelten népszerű Olaszrizlingről, vagy a fiatalabb korosztályt célzó Buborékok Nyara kampány idei origójáról. A Balaton boros szempontból is megkerülhetetlen tényező, hívószó akár bel-, akár külpiacon.

Balaton Wines Visitor Center
Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezetője hangsúlyozta, amikor turizmus-fejlesztésről esik szó, a legtöbben nagy ingatlanfejlesztésekre, építési beruházásokra gondolnak. De ugyanolyan fontosak azok a vonzerő-fejlesztési projektek, melyek célja a meglevő kapacitások és erőforrások, jelen esetben a borászatok, gasztronómiai szolgáltatók és őstermelők tudásának és termékeinek összekapcsolása, ennek révén új, izgalmas ajánlatok megalkotása. Ilyen vonzerőfejlesztési projekt a Balaton Wines Visitor Center, amely meggyőződése szerint több száz kilométerről „látható” vezérvonzerő lesz a Balaton turisztikai desztinációban, és turista-mágnesként vonzza majd a vendégeket, hazaiakat és külföldieket egyaránt.
„A Balaton Wines Visitor Center nem csupán turisztikai attrakció, hanem egy integrált szakmai és kulturális központ, amely lehetőséget ad a balatoni borászoknak a megjelenésre, értékesítésre és nemzetközi kapcsolatépítésre is” – mondta Forrai Miklós, a látogatóközpont egyik alapítója.
365 napos Balaton
A kezdeményezés szervesen illeszkedik a 365 napos Balaton koncepcióba, amely a térség egész éves látogatottságának növelését célozza. A centrum a VisitBalaton365 stratégiai célkitűzéseit is szem előtt tartva referenciapontként is működik, amely jó gyakorlatot mutat más desztinációk számára is. A cél közös: a balatoni térség tartalékainak – legyen szó időbeli, térbeli, kreatív vagy kommunikációs lehetőségekről – kiaknázása, és a bor, mint desztinációs érték integrált megjelenítése.
A balatoni borászati szektor eddig jórészt földrajzilag széttagoltan, szezonalitásnak kiszolgáltatva működött. A Balaton Wines Visitor Center ezt hivatott feloldani egy olyan közös tér létrehozásával, amely nemcsak a borok, de a Balaton-márka hosszú távú építését is szolgálja.