A rendezvény 11 napján több mint 200 ezren voltak kíváncsiak a dísznövényshow-ra, amelyet az öregkikötő területén jelenleg is átépítés alatt álló Waterfront di Levante városrészben 85 ezer négyzetméteren rendeztek meg.

Bár az Euroflora elsősorban a nagyközönségnek szóló látványkiállítás, az Olasz Külkereskedelmi Intézet szervezésében üzleti találkozókra is sor került. A csaknem hatvan nemzetközi vállalkozás között két turnusban tíz magyar cég is lehetőséget kapott a kiállítás megtekintésére, illetve közvetlen kapcsolatfelvételre olasz beszállítókkal.
Az Euroflora öt fő kiállítóteret ölelt fel a Piazzale Kennedytől kezdve, ami a régi autóbusz-parkolóból közparkká alakított terület, a Palasport sportcsarnokon át a Marinán és a hozzá kapcsolódó, vízfelszínen pontonhídon lebegő kerteken keresztül a kétszintes Kék Pavilonig, ahol egy 140 méter hosszú fahidat is megépítettek.

Elsősorban az olasz régiók, városok, idegenforgalmi célpontok, valamint intézmények, múzeumok, nemzeti parkok állítottak össze látványos kerteket, és bemutatókkal, ismertető anyagokkal szolgáltak a látogatók számára.
Néhány nagyobb olasz faiskola, például a Romiti Vivai önállóan is kiállított. Az olasz faiskolások szövetségének közösségi standján a termesztési körzetek jellemző növényeit mutatták be.

A kisebb nagyobb megszakításokkal általában háromévente megrendezett Euroflora fő célja, hogy a nagyközönséggel megismertesse a dísznövényeket, azok alkalmazási lehetőségeit, illetve környezettudatosságra, a természet tiszteletére ösztönözzön.
A közönséges növények mellett több különlegesség is látható volt.
A Kék Pavilonban például az Antonio De Luca Farms Inc. floridai pálmákat hozott, azok közül is a három több mint 10 méter magas chilei mézpálma (Jubaea chilensis) örvendett a legnagyobb népszerűségnek.