„A szőlő-bor ágazat az egyik legemberközelibb része a mezőgazdaságnak. A borágazat vezető banki finanszírozójaként az MBH Bank régóta támogatója az Országos Borversenynek is, és kiemelt célunk, hogy a jövőben is aktív szerepet töltsünk be az ágazat fejlődésében.
A borászat a kultúránk és a hagyományaink szerves része, de emellett a turizmuson és a vendéglátáson keresztül a gazdaság erősödésében is fontos” – hangsúlyozta Szabó Levente, a főtámogató MBH Bank egyedi kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese. Az ágazat számára szintén nagy jelentőségű export szempontjából kiemelte, hogy a kivitel a mennyiséget és az értéket tekintve is nőtt. „Ez komoly előrelépés, és lehetőséget adhat a további fejlesztésekre, amiben az MBH Bank továbbra is megbízható, stabil partnere az ágazatnak. A bor önmagában nem önálló termék, élményt kell nyújtani.”

Hubai Imre, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára elmondta: „az Agrárminisztérium elkötelezett partnerként támogatja a borágazatot – a Közös Agrárpolitika is ebben a szellemben formálódik –, hiszen ez az ágazat nemcsak gazdasági, hanem kulturális és közösségépítő jelentőséggel is bír. Minden csepp bor hagyományt éltet és jövőt épít. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa a borágazat egyik legmeghatározóbb szakmai szervezeteként évtizedek óta a szakma érdekeit képviseli, a szabályozásokkal kapcsolatos párbeszéd, az érdekképviselet, a szőlő- és bortermelők piaci érdekeinek közös érvényesítése pedig ma fontosabb, mint valaha.
A magyar borászok ugyanakkor már sokszor bebizonyították, hogy az innováció nem a hagyomány ellensége, hanem annak továbbélése” – mondta az államtitkár hozzátéve, az alkalmazkodóképesség a jövő biztosítéka.

„A legnagyobb múlttal rendelkező borverseny fontos innovációja a közönségdíj bevezetése, amelynek lényeges üzenete az, hogy a borászok nagyobb figyelmet szentelnek a fogyasztói visszajelzésekre. Ez a lépés kiválóan harmonizál a Nemzeti Bormarketing Stratégia azon megállapításával, amely a magyar bor jövőjének garanciájaként azonosítja azt, hogy a borászok olyan innovatív termékekkel jelentkezzenek, amelyek a tradíciók tisztelete mellett figyelembe veszik a fogyasztói igényeket is” – mondta Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos.
