Új kategóriában is tarolhattak a borok
Az idei díjátadó gála egyik különleges színfoltja a Nagyközönség Bora kihirdetése volt öt kategóriában.
A zsűritagok – Hack Barnabás, a Costes Downtown executive séfje, gasztronómiai szakértő, Szabó Zsófi színésznő, műsorvezető, Paulina, Fonogram-díjas énekesnő, Háder Gyuri, a Bochkor rádióshow szerkesztője, Szabó-Thalmeiner Dóra, a „Szorongok és főzök” TikTok-csatorna tartalomkészítője, Nébald Olivér, színész, edző, gasztro-tartalomkészítő, valamint Iklódi Dóra gasztroblogger és szakácskönyv-szerző – rövid szakmai felkészítés után kóstolták végig a versenyben szereplő borokat, majd egyéni benyomásaik alapján hozták meg döntésüket.
A Nagyközönség Bora
- Olaszrizling kategória – Juhász Testvérek Pincészete – Juhász Olaszrizling – 2024 – Egri borvidék
- Irsai Olivér kategória – Csanádi Szőlőbirtok – Irsai Olivér – 2024 – Hajós–Bajai borvidék
- Rozé kategória – Szentpéteri Borpince Kft. – Néró rosé Válogatás – 2024 – Kunsági borvidék
- Gyöngyözőbor kategória – Gál Szőlőbirtok és Pincészet – Gál Anna Rosa – 2024 – Kunsági borvidék
- Kékfrankos alapú házasítás kategória – Gere Tamás & Zsolt Pincészete – Páratlan – 2024 – Villányi borvidék
A díjnyertes borok kérés esetén külön palackmatricát kaphatnak, így a fogyasztók könnyen felismerhetik őket a kereskedelmi forgalomban – áruházakban, borszaküzletekben és természetesen a borászatoknál. A versenyen elért elismerések nemcsak presztízst, hanem komoly promóciós lehetőséget is jelentenek a termelők számára. Az Országos Borverseny nemcsak a hazai borászat éves tükre, hanem egyben kiváló alkalom arra is, hogy megmutassa: a magyar bor minőségben, sokszínűségben és karakterben is helytáll a nemzetközi mezőnyben.
Az idei rendezvény minden eddiginél szélesebb közönséget ért el: kizárólag a közösségi médiafelületeken mintegy 5 millió emberhez jutott el az esemény híre, míg a sajtómegjelenésekkel együtt a borverseny összesített elérése meghaladta a 7 millió főt.