Érdeklődtünk, hogy fel lehet-e készülni a javítási munkálatokra csúcsidőben, meghibásodás esetén milyen időintervallum számít jónak a kiérkezésre. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a vevők mennyire igénylik a szervizhálózatot, és mennyire döntőek a garancia feltételei, amikor a vásárlásról döntenek. Válaszaikat a cégek nevének abc sorrendjében, szerkesztve közöljük.
Az AGROTEC Magyarország Kft. A-tech szervizmérnök kollégája, Nyitrai Sándor emlékeztetett, hogy mivel a kalászosok érése felgyorsult, így a gazdák kénytelenek voltak a szokásosnál 1-2 héttel korábban megkezdeni a műszaki felkészülést az aratásra. A kombájnok, szállítóeszközök és egyéb betakarítógépek átvizsgálása és karbantartása már június elején megtörtént, hogy elkerüljék az esetleges meghibásodásokat a korai betakarítási időszakban.
A szélsőséges időjárás miatt ugyanis a motorok, hidraulikarendszerek túlmelegedhetnek, különösen régebbi vagy nem megfelelően karbantartott gépeknél. A kenőanyagok és hidraulikaolajok gyorsabban veszíthetnek hatékonyságukból. Az elektronikus vezérlőegységek ugyancsak érzékenyek lehetnek az extrém hőre. A szárazság miatt képződő por pedig gyorsabban eltömítheti a légszűrőket és más szellőzőnyílásokat, ami túlmelegedéshez és kopáshoz vezethet. A por lerakódhat az érzékelőkre és mozgó alkatrészekre, ami csökkentheti a gép pontosságát és élettartamát.

Fotó: Agrotec Magyarország Kft.
Aratási ügyelet
Azt is elmondta a szakember, hogy a munkacsúcsokra készülve megteszik a szükséges lépéseket, aratási ügyeletet rendszeresen tartanak, amit vetés időszakra is kiszoktak terjeszteni. Igyekeznek az aktuális szezonnál szükséges kopó és forgó alkatrészeket készletre beszerezni, hogy azonnal kiszolgálhassák a vevőket a szükséges alkatrészekkel.
Az alkatrészek elérhetősége elsősorban a beszállítótól függ, ugyanakkor, ha a szükséges tétel raktáron van, a megrendelést követően akár már másnap rendelkezésre tud állni.
A vásárlók ma már kiemelten igénylik a jól működő, gyors és megbízható szervizhálózatot, hangsúlyozta Nyitra Sándor. Mivel a korszerű mezőgazdasági gépek bonyolult, nagy értékű berendezések, egy meghibásodás akár komoly anyagi veszteséget is okozhat, különösen a betakarítási időszakban. Ezért a gazdák olyan márkát és forgalmazót választanak szívesen, amely mögött stabil szervizháttér és gyors alkatrészellátás áll. Országos szervizhálózatával az AGROTEC gyors és megbízható támogatást tud nyújtani, amelyet ügyfeleik értékelnek és keresnek.
A garancia kulcsfontosságú szempont, mivel a mai gépek különösen nagy értékűek. Megléte és hossza jelentős mértékben befolyásolja a vevők döntését, mivel biztonságérzetet nyújt a befektetésükre nézve. A vásárlók egyre tudatosabbak, és egyre nagyobb előnyben részesítik azokat a gyártókat vagy forgalmazókat, akik hosszabb garanciaidőt, illetve szélesebb körű garanciális szolgáltatásokat kínálnak.
Az AXIÁL Kft.-nél már évek óta jól működik a betakarítógépek szezon előtti és utáni átvizsgálása és felkészítése. Az alkatrész előrendelési akcióval együtt a gépek javítása már a téli hónapokban megkezdődik műhelyeikben, így az aratás kezdetére – legyen az akár a szokásosnál korábban – minden betakarítógép készen áll, hogy elkezdje az év egyik legfontosabb munkaműveletét, tudtuk meg Torgyik Attila szervizüzletág-igazgatótól és Gönye Richárd szervizmérnöktől.