Az Agrármarketing Centrum (AMC) folytatja a már évek óta tartó kampányát mely a magyar hal fogyasztásának előre mozdítását célozza meg. Az édesvízi hal és a halgazdálkodási termékek népszerűsítését megcélzó kampány már 2017-23-as időszakban egyszer sikeresen lezajlott, melyet idén újabb négy évre indítottak útjára.
A hét év alatt híres séfek és influenszerek bevonásával 20% növekedést értek el – mondta el beszédében Ondré Péter az Agrármarketig Centrum ügyvezető igazgatója.
Az AMC szeretné kihasználni a közösségi média erejét, de a személyes jelenlétet is fontosnak tartja. Ennek megfelelően a kampány részeként kisebb és nagyobb rendezvényeket, roadshowhat is szerveznek, ahol a fogyasztókat közvetlen is elérik, ahol kóstolókkal, látványkonyhával edukációs hangnemben tudják megszólítani az érdeklődőket, különös tekintettel a gyerekekre.
Egészség és ökológiai fenntarthatóság
A hal egészségre gyakorolt hatásáról és az ökológiai fenntarthatóságról Szigeti Szabolcs, az Agrárminisztérium közös agrárpolitika végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára beszélt, aki az ünnepélyes megnyitón útjára indította a fogyasztásösztönző programsorozatot.
A kampány céljaként említette, hogy megismertessék a magyar embert azzal, hogy a halat milyen széles, választékos módon lehet elkészíteni és annak fontosságát is kiemelete, mennyire fontos lenne, hogy a magyar hal a mindennapjaink fogyasztási cikkévé váljon.
Magyar tógazdálkodás
A tógazdálkodás jelentőségéről és minőségi működéséről Puskás Nándor a Ma-Hal elnöke beszélt. Jelenleg 27 ezer hektár vízfelületen 300 ezer m3 vízben gazdálkodnak a magyar halgazdászok, akik felelősek az ökológiai és ökonómiai értékek megőrzéséért.