0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 22.

A magyar fogyasztóknak látniuk kell, hogy a vidékfejlesztési program értük is van

Befejeződött a ,,Fejlődő vidék” kampány, mely révén több millió emberhez jutott el a 2014-2022 között megvalósult Vidékfejlesztési Program üzenete. A program záró sajtótájékoztatóját a 82. OMÉK-on tartották.

A kampány célja az volt, hogy bemutassa a magyar vidék átalakulását, a közösségeket megerősítő beruházásokat és a jövőbe mutató fejlesztéseket.

A 2014. és 2022. között megvalósult Program eredményeit Visky József az Agrárminisztérium agrár- és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkára ismertette.

A Vidékfejlesztési Program az EU KAP 2 pilléres támogatási rendszeréhez kapcsolódik, mely európai uniós, és a magyar Kormányzat társfinanszírozásában valósult meg.

A megközelítőleg 1400 milliárd ft-os kerethez társult egy nagyságrendileg ugyanekkora összeg, tekintettel a 2021-2022-es, KAP-ot érintő átmeneti évekre – a program így hosszabbíthatóvá vált. Magyarország a lehető legmagasabb összeggel, 80%-kal vett részt a társfinanszírozásban.

Fotó: Ida , Pixabay

A programban több mint 2 942 milliárd forint uniós és hazai forrás állt rendelkezésre, amelyből közel 400 ezer pályázat részesült támogatásban. A források legnagyobb része beruházásokra (63%) és területalapú támogatásokra (33%) irányult, míg a fennmaradó 4% a vidéki térségek egyéb fejlesztését szolgálta.

A forrás kétharmada beruházási – a többi önkormányzati, civil, egyházi, erdőtelepítési, útfejlesztési, energetikai korszerűsítési, valamint egyéb, klasszikus beruházási finanszírozást takart. Több mint 300 milliárd forintot költöttek az élelmiszerágazat fejlesztésére, a mostani költségvetési ciklusban pedig 500 milliárd forint áll rendelkezésre az ez irányú törekvésekre.

Összességében az elmúlt 7-8 évben több mint 800 milliárd forintot fordítottak élelmiszeriparra. Az 50-50%-os finanszírozási rendszerben: 1600-1800 milliárd forintnyi élelmiszeripari fejlesztés vált valóra a 2020-as években. A rendelkezésre álló, megközelítőleg 3100 milliárd forintból 2800 milliárd forint már kifizetésre került, a maradék pedig az elkövetkezendő 3 hónapban kerül a helyére.

Az online kampány 2025. június 18-án indult és szeptember 21-ig tartott, ez idő alatt több mint 40 videó, és összesen 25 online plakát jelent meg. Ezen kívül 16 PR cikket, 170 televíziós és 322 rádiós spotot sugároztak a program eredményeiről különböző médiumokban. Az Agrármarketing Centrum a kampány ideje alatt négy ismertető kiadványt jelentetett meg.

Ondré Péter az AMC ügyvezetője szerint a kampányt az eredményszemlélet jegyében valósították meg: a lezárt VP eredményeinek közérthető bemutatására helyezték a hangsúlyt. A magyar vidék megújulása nem csupán támogatások eredménye, hanem az ott élők szorgalma és hite a jövőben. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt a folyamatot kommunikációval is hitelesen támogathattuk – zárta gondolatait az ügyvezető.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: