Miért jelentenek problémát az invazív növények?
A magyar nyelvű Wikipedia-szócikk szerint az inváziós vagy invazív faj olyan idegenhonos faj, amely miután sikeresen leküzdi a természetes terjedési gátakat, akadályokat (például folyók, tengerek, sivatagok), képes természetes elterjedési területén kívül megtelepedni, tömegesen elszaporodik, nagy területeken elterjed, és jelentős károkat okoz mind a természetvédelem, mind a gazdaság számára.
Szakértők úgy vélik, és a Kraut & Rüben hivatkozott cikke is így fogalmaz, hogy a biodiverzitásra, vagyis az élővilág sokszínűségére az invazív neofiták jelentik az egyik legnagyobb veszélyt. Versengenek a honos fajokkal az élőhelyért, a fényért és a tápanyagokért – gyakran tisztességtelen előnyökkel: sok invazív fajnak nincs természetes ellensége új élőhelyén, ezért akadálytalanul terjedhet.
Egész ökoszisztémák egyensúlya borulhat fel. A szakértők becslései szerint az invazív fajok már körülbelül 60 százalékban felelősek a veszélyeztetett hazai fajok csökkenéséért, írja a cikk.

Mi az a zöldre festés?
A nemzetközileg elterjedt „greenwashing” kifejezésre használjuk magyarul, hogy „zöldre festés”. Olyan marketingtrükköket jelöl, amelyek a vállalatokat környezetbarátabbnak tüntetik fel, mint amilyenek valójában.
A kifejezés a „green” (zöld, környezetbarát) és a „whitewashing” (szépítés, tisztára mosás) szavakat ötvözi. Tipikus zöldre festés, amikor hamis környezetvédelmi ígéreteket tesznek, egyes „zöld” termékeket helyeznek a középpontba, bár az üzleti modell összességében továbbra is káros a környezetre, vagy bizonyítékok nélkül olyan kifejezésekkel díszítik magukat, mint „természetes” vagy „öko”. Így szándékosan megtévesztik azokat a fogyasztókat, akik fenntarthatóan szeretnének vásárolni.
A szászországi fogyasztóvédelmi tanácsadó központ szerint az idézett esetben klasszikus greenwashingről van szó: a honos és beporzóbarát növényeket kereső ügyfeleket szándékosan félrevezették.
Mivel a Hornbach nem jelezte, hogy megszüntetné a jogsértő magatartását, a szászországi fogyasztóvédelmi tanácsadó központ pert indított ellene.
A német fogyasztóvédelmi tanácsadó központok (Verbraucherzentrale) tagállami szintű, fogyasztóvédelemmel foglalkozó egyesületek, amelyek kormányzati megbízás alapján tanácsadási szolgáltatásokat nyújtanak. Nonprofit szervezetként elismertek.