Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke mutatta be, azt a járművet, ami október 17-én indul körútjára azért, hogy termékeit eljuttassa olyan vidéki településekre, ahol nincs élelmiszerüzlet. A jármű 80 féle termékkel kezdi meg útját, melyet egy töltő kamion követ.
A kínálatban a friss, hűtött, fagyasztott és száraz áru mellett megtalálhatóak lesznek tisztítószerek is, minden ugyanazon az áron, amennyiért az ország bármely Lidl üzletében megtudnák a fogyasztók vásárolni. Átlagosan napi 3-4 órát tölt el az adott településen, naponta egy vagy két helyszínen. Az autó az ünnepnapok kivételével az ősz folyamán folyamatosan mozog és kinyit.

-meséli Szlavikovics Zita, aki saját maga kezdeményezte a projektet és annak kivitelezését.

Lidl megy a vásárlóhoz
A Lidl 48 település polgármesterével vette fel a kapcsolatot, ahol a tervek alapján árusítani fognak az elkövetkezendő 25 napban. A 48 településen összesen 27 ezer ember él, a legkisebb település a 100 lélekszámmal bíró Vekerd lesz, a legnagyobb pedig Alsószentmárton, ahol mindössze1200 fő él. A településeken a polgármesterek népszerűsítik a kezdeményezést és értesítik a lakosságot, de természetesen az erre vonatkozó információkról az interneten is tudnak tájékozódni az érdeklődők. Az üzlet két fős személyzettel üzemel a támogató kollégák pedig az élelmiszerlánc üzleteit népszerűsítik majd, melynek célja az is, hogy bátorítsák a vásárlókat arra, hogy akár közösen is a legközelebbi Lidl áruházba utazzanak bevásárlásaikat elvégezni. Amennyiben az őszi kitelepülések sikerrel zárulnak, tavasszal az autó újra indul és újabb települések is bekerülhetnek a programba.

Ötlettől a kivitelezésig
Szlavikovics Zita járta az ország boltjait és két üzlet közt autózva, fogalmazódott meg benne a kérdés, hogyan lehetne a kistelepülésekre is eljutni. Ezeken a vidéki kis lélekszámú településeken általában nincsenek üzletek, ha van mozgóbolt, azok pedig jóval magasabb áron értékesítenek, mint egy városi üzlet. Tíz fős lelkes projektcsapat állt össze logisztika, kereskedelem, árubeszerző, árugazdálkodás és IT területről, akik segítettek a tervek kivitelezésében.
Lidl, a magyarok elsődleges választása
– hangzott el a köszöntőben. Mindamellett, hogy a legdinamikusabban növekvő üzletlánc, nagy hangsúlyt helyez a társadalmi szerepvállalásra is.
Az, hogy a „4 kerekű” rentábilis lesz-e, nem készült gazdasági elemzés, ugyanis nem ez volt a terv. A programmal azt szeretnék elérni, hogy olyan emberek is megismerjék a Lidl kínálatát, akiknek eddig erre nem volt lehetőségük.
A fűszerek kedvező mellékhatásai – Magyar Mezőgazdaság
Levestörténelem: kezdetektől a zacskós levesig… – Magyar Mezőgazdaság