Budapest, 2025. október 20. NOK extra kutatás a 16-75 éves korosztályban (Kantar Hoffmann)
A Nemzeti Olvasottságkutatás (NOK) legfrissebb, 16-75 éves korosztály körében végzett reprezentatív felmérése szerint a print média relevanciája töretlen, harmonikusan kiegészítve a digitális tartalomfogyasztást.
Stabil olvasótábor, jelentős piac
- 2,7 millió olvasó: A 16-75 éves korosztály 36%-a heti szinten olvas nyomtatott sajtót, különösen az 50 év felettiek és a magasabb végzettségűek körében népszerűek a napilapok és helyi kiadványok.
- 923 ezer előfizető: A korosztály 12%-a rendelkezik print előfizetéssel, és
87%-uk más lapokat is vásárol, ami a nyomtatott sajtó iránti elkötelezettséget mutatja. - 3,3 millió vásárló: A lakosság 46%-a költ nyomtatott sajtóra, bizonyítva a print stabil piaci alapjait.

A nyomtatott sajtó varázsa
„A minőségi tartalom ma is erőteljes vonzerő. Az olvasók értékelik a hiteles, inspiráló és igényesen szerkesztett lapokat, a kézbe vehető újság élménye pedig maradandó érték” – mondta Lipták Tímea, a NOK Felügyelő Testületének elnöke. A kutatás szerint tízből négyen rendszeresen olvasnak printet, az előfizetők magas elégedettsége pedig a tartalom iránti elkötelezettséget tükrözi.
Kiegyensúlyozott fogyasztás
- 26% párhuzamos fogyasztás: Az olvasók negyede mind nyomtatott, mind digitális tartalmat fogyaszt, rugalmasan váltva a formátumok között.
- Fiatalok a print piacon: A 16-29 évesek 32%-a vásárol lapokat, cáfolva azt a mítoszt, hogy a fiatalok nem olvasnak nyomtatott sajtót. A korosztály 12%-a a digitális és print tartalmakat egyaránt fogyasztja.
Olvasói igények: mélyebb tartalom és kikapcsolódás

A nyomtatott sajtó olvasói hosszabb, elemző cikkeket és szabadidős témákat (pl. DIY) részesítenek előnyben, míg a digitális fogyasztók a gyors híreket keresik. A print média elmélyült olvasási élményt és kikapcsolódást nyújt, így egyedi szerepet tölt be a fogyasztók életében.
Hirdetők számára értékes piac
A nyomtatott és digitális sajtó eltérő, de átfedő előnyöket kínál. A print média stabil olvasótábora és a mélyebb tartalomfogyasztás lehetősége kiemelt értéket jelent a hirdetők számára. A két csatorna harmonikus együttélése miatt a hirdetési büdzsék tervezésekor mindkettőt érdemes figyelembe venni.
A nyomtatott sajtó nem csupán túlél, hanem virágzik – stabil bázisával és minőségi tartalmával kulcsfontosságú platform a hirdetők és az olvasók számára egyaránt.
Forrás:
https://mle.org.hu/wp-content/uploads/2025/10/VV_NOKExtra2025.pdf