Egyedül ő nem gondolta így, ugyanis a Budapest Corvinus Egyetem közgazdasági karára jelentkezett, ahonnan kikerülve a Big Four egyikénél (a világ négy legnagyobb könyvvizsgáló cége), a Deloittnál helyezkedett el, mint adótanácsadó. Akármennyire is ellenállt az agrárium hívásának, öt év után elhagyva a multikulturális környezetet mégis a Gödöllői Tangazdaság Zrt. vezérigazgatói székében találta magát, ahol száz fölötti alkalmazott 5000 hektáron gazdálkodott. Az ekkor 30 éves közgazdász feladata válságkezelés volt. A Tangazdaság ebben a tíz évben a válságból kilábalva példaértékű működést tudott felmutatni úgy, hogy a vezérigazgató agrártapasztalatát tekintve igen hiányos volt.

„Azt szoktam mondani, hogy ha valamit nem tudsz nem szégyen. Keress olyan embert, aki ezt meg tudja tanítani neked.”
Miért a Nádudvari?
A tíz éves tangazdasági helytállás bizonyította azt, hogy a multinacionális cégek stratégiai működése némi rugalmassággal és alkalmazkodó képességgel jól átültethető egy agrárvállalkozásba is. A NAGISZ cégcsoport tulajdonosváltása után az vezérigazgató, Kovács Herman kereste fel Nagy Ádámot, hogy vállalja el a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetését, melyre nemigazán akart igent mondani. Ennek indoklása a nagy távolság Budapest és Nádudvar közt volt. A vezérigazgató azonban nem hagyta annyiban. Felvázolta a terveket és célokat, ami, mint általában a számok emberét, Nagy Ádámot sem hagyta hidegen. Készített egy teljes átvilágítást, ahol látta, hogy az ágazatvezetők jó és tehetséges szakemberek, akikkel együtt tudna dolgozni. Egy feltétele volt, szabad kezet kért, amit meg is kapott. Így lett 2021 január 1-én a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője.
Ezt önköltségek metodikájának újra gombolásával érte el, amit azóta is folyamatosan felülvizsgál. Míg a nyereséges termékeket előtérbe helyezte, addig a kisebb haszonnal járó árucikkeket háttérbe szorította, vagy teljesen leépítette. Ezek a számok jól mutatják, milyen eredményeket hozhat egy strukturálisan jól felépített stratégiai vezetés.
A Nádudvarinál töltött első két év a strukturális átalakításokkal telt el. A már jól bevált stratégiát a Deliottnál szerzett tapasztalatok alapján emelte át és teremtette meg a Nádudvari új működési modelljét.

Öt szabályrendszer a bizalom felépítésére
Az ember életében fontosak a keretrendszerek, amiken belül szabadon mozoghatnak. Nagy Ádám a környezete működtetéséhez egy öt pontból álló saját szabályrendszert állított fel, melyet szigorúan betartat minden munkatársával és saját magával is. Számára az első és legfontosabb követelmény, hogy a lopás zéró tolerancia. Itt nincs figyelmeztetés, ha megtörténik, azonnali elbocsátással jár. A második feltétel már „sárga és piros lapos kategória”: Nem hazudunk egymásnak. Ez egyszer fordulhat elő, másodszorra nincs kegyelem, ugyanis ezekben az esetekben a cég eredményessége is és a hitelessége is csorbulhat. A harmadik, nagy toleranciára valló szabály: Hibázni lehet, de azt elhallgatni nem. Mivel a hiba nem rosszindulatú és morálisan megkérdőjelezhető cselekedet, így ez nem, de elhallgatása következményekkel jár. A negyedik működési elv, hogy ő maga nem nyúl át az ágazatvezetők feje felett.
Az ötödik szabály a vezetői felelősséget helyezi fókuszba: „Ha konfliktus van, akkor én megyek elől! A döntés és a felelősség kéz a kézben jár. Ha helyt kell állni kifelé, akkor az egész cégért és az ott meghozott döntésekért én felelek, bárki is hozta azokat.”


