Teljesítményjavítást és a belső egyensúly
A Lapker Zrt. példája jól mutatja, hogy a hosszú távon működő nagyvállalat is képes emberközpontúan megújulni. Az 1998 óta működő cég naponta több mint 6000 árushelyet szolgál ki, 148 saját üzlettel. Bár a piac az olvasási szokások változása miatt átalakulóban van, a vállalat nem a stagnálást, hanem új utak keresését forszírozza.
A Lapker a Wingwave coaching módszert is bevezette, amely a stresszoldás, válságkezelés területén támogatja a dolgozókat. A módszer – melyet korábban a Volkswagen gyár is alkalmazott – segíti a teljesítményjavítást és a belső egyensúly helyreállítását. A vállalat az anyagi biztonság, az egészség és jóllét, valamint a fejlődési lehetőségek hármasára építi munkáltatói stratégiáját. Ma már új kollégát találni is művészet – megtartani pedig igazi kihívás – hangzott el, mondhatni találóan.
Kerekasztal a márkaépítésről
A konferencia kerekasztal-beszélgetése során több nagyvállalat képviselője osztotta meg tapasztalatait, melyen részt vettek Kui János (Marketing Resolution Kft.), Horváth Magyary Voljč Nóra (K&H Csoport), Kecskeméti Attila (Piszke Papír Kft.), Kulich Éva (Haladás Mezőgazdasági Zrt.) és Slániczné Molnár Ildikó (Duna–Dráva Cement Kft.).
Horváth Magyary Voljč Nóra elmondta: a K&H bevezette a havi munkáltatói márkamonitort, amely segíti a kommunikáció és a toborzás hatékonyságát. Hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés nem csak a marketingbüdzséről szól. Mint mondta, hogyha a munkabér lenne a legfontosabb, ma nem lennének dolgozóink. A fejlődés, tanulás és közösségi élmény a valódi megtartó erő.
Kulich Éva, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója kiemelte: esetükben tudatos döntés az, hogy a vállalati és kereskedelmi márka külön életet él.

A Goldenburg márkát nem kötjük össze a Haladás névvel, mert más piaci logika mentén működik, a sikerhez így vezetett az út, miközben a rendszeres televíziós reklámmegjelenések jelentőségét is hangsúlyozta.
Slániczné Molnár Ildikó a Duna–Dráva Cement Kft. részéről arra hívta fel a figyelmet, hogy a kékgalléros és fehérgalléros dolgozók eltérő módon szólíthatók meg. Az offline eszközöknek ma is nagy súlya van, különösen az üzemekben. A storytelling azonban minden szinten hatékony eszköz lehet.
Nemzeti Sportügynökség és Claas Hungária: különböző utak, ugyanaz a cél
A Nemzeti Sportügynökség Zrt. részéről Molnár Irina értékesítési és marketing főigazgató beszélt a szervezet átalakulásáról és kihívásairól. Mint elmondta, 2023-ban új stratégiai irányt vettek: a vagyongazdálkodás és sportlétesítmény-fejlesztés mellett a B2C vonal erősítése került előtérbe. Az ügynökséghez jelenleg 230 sportlétesítmény és két múzeum tartozik.
A Claas Hungária Kft. részéről Kaposvári Anna HR-vezető ismertette a vállalat hosszú távú építkezését. A törökszentmiklósi gyár 1998 óta működik, és ma is erős hagyományokra épít, annak minden előnyével és hátrányával. Meg kell győzni az embereket, miért pont a Claas – már az első megszólításnál érezniük kell, hogy ez valami más – fogalmazta meg a vezető, ezzel rámutatva a piaci próbatételekre, egy cég életben maradási stratégiájának kulcskérdésére.
Régi földek, új kezek – a mezőgazdaság jövője
Könnyített pályázati előlegek, türelmi időszak a pótlásokhoz





