0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. november 14.

Ma már új kollégát találni is művészet, megtartani kihívás

A vállalati márka ma már nem csupán a termékekről, hanem az emberekről is szól. Ez volt az egyik vezető üzenete az idén immár IV. alkalommal megszervezett Employer Branding Konferenciának, november 11.-én.

Teljesítményjavítást és a belső egyensúly

A Lapker Zrt. példája jól mutatja, hogy a hosszú távon működő nagyvállalat is képes emberközpontúan megújulni. Az 1998 óta működő cég naponta több mint 6000 árushelyet szolgál ki, 148 saját üzlettel. Bár a piac az olvasási szokások változása miatt átalakulóban van, a vállalat nem a stagnálást, hanem új utak keresését forszírozza.

A Lapker a Wingwave coaching módszert is bevezette, amely a stresszoldás, válságkezelés területén támogatja a dolgozókat. A módszer – melyet korábban a Volkswagen gyár is alkalmazott – segíti a teljesítményjavítást és a belső egyensúly helyreállítását. A vállalat az anyagi biztonság, az egészség és jóllét, valamint a fejlődési lehetőségek hármasára építi munkáltatói stratégiáját. Ma már új kollégát találni is művészet – megtartani pedig igazi kihívás – hangzott el, mondhatni találóan.

Kerekasztal a márkaépítésről

A konferencia kerekasztal-beszélgetése során több nagyvállalat képviselője osztotta meg tapasztalatait, melyen részt vettek Kui János (Marketing Resolution Kft.), Horváth Magyary Voljč Nóra (K&H Csoport), Kecskeméti Attila (Piszke Papír Kft.), Kulich Éva (Haladás Mezőgazdasági Zrt.) és Slániczné Molnár Ildikó (Duna–Dráva Cement Kft.).

Horváth Magyary Voljč Nóra elmondta: a K&H bevezette a havi munkáltatói márkamonitort, amely segíti a kommunikáció és a toborzás hatékonyságát. Hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés nem csak a marketingbüdzséről szól. Mint mondta, hogyha a munkabér lenne a legfontosabb, ma nem lennének dolgozóink. A fejlődés, tanulás és közösségi élmény a valódi megtartó erő.

Kulich Éva, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója kiemelte: esetükben tudatos döntés az, hogy a vállalati és kereskedelmi márka külön életet él.

Fotó:Franz W. , Pixabay

A Goldenburg márkát nem kötjük össze a Haladás névvel, mert más piaci logika mentén működik, a sikerhez így vezetett az út, miközben a rendszeres televíziós reklámmegjelenések jelentőségét is hangsúlyozta.

Slániczné Molnár Ildikó a Duna–Dráva Cement Kft. részéről arra hívta fel a figyelmet, hogy a kékgalléros és fehérgalléros dolgozók eltérő módon szólíthatók meg. Az offline eszközöknek ma is nagy súlya van, különösen az üzemekben. A storytelling azonban minden szinten hatékony eszköz lehet.

Nemzeti Sportügynökség és Claas Hungária: különböző utak, ugyanaz a cél

A Nemzeti Sportügynökség Zrt. részéről Molnár Irina értékesítési és marketing főigazgató beszélt a szervezet átalakulásáról és kihívásairól. Mint elmondta, 2023-ban új stratégiai irányt vettek: a vagyongazdálkodás és sportlétesítmény-fejlesztés mellett a B2C vonal erősítése került előtérbe. Az ügynökséghez jelenleg 230 sportlétesítmény és két múzeum tartozik.

A Claas Hungária Kft. részéről Kaposvári Anna HR-vezető ismertette a vállalat hosszú távú építkezését. A törökszentmiklósi gyár 1998 óta működik, és ma is erős hagyományokra épít, annak minden előnyével és hátrányával. Meg kell győzni az embereket, miért pont a Claas – már az első megszólításnál érezniük kell, hogy ez valami más – fogalmazta meg a vezető, ezzel rámutatva a piaci próbatételekre, egy cég életben maradási stratégiájának kulcskérdésére.

Régi földek, új kezek – a mezőgazdaság jövője

Könnyített pályázati előlegek, türelmi időszak a pótlásokhoz

Forrás: Magyar Mezőgazdaság

Magazin ajánló: