A minap Emile ten Berge csődbiztos közleményt adott ki, ami szerint több lehetséges befektetővel folytatott tárgyalások eredményeként létrejöhet a megállapodás a Bakker.com Vastgoed Beheer bv. vagyonának átruházásáról. Az új tulajdonos kiléte egyelőre nem ismert, mivel ennek bejelentése nem a csődbiztos tiszte – írja a hortipoint.nl.
A Bakker.com kertészeti csomagküldő webáruház január 25-e óta nem üzemel. Akkor Herman Hovestad ideiglenes igazgató azt nyilatkozta, hogy beszállítóiktól két hónap fizetési haladékot kaptak, így időt nyertek az új befektető megtalálására. A Hágai Kerületi Bíróság azonban a fizetési halasztást csődeljárásra változtatta. A csőd okát jelenleg is vizsgálják.
A Bakker céget 1945-ben alapították. A Bakker.com 120 millió eurós éves forgalmat bonyolított. Bevételének 90 százaléka 2015-ben a katalógusokból leadott rendelésekből származott.
A holland Twinkle e-kereskedelemmel foglalkozó hírportál cikke szerint 2014-ben Paul Geraeds-et nevezték ki a társaság vezérigazgatójává. Attól kezdődően a Bakker hagyományos katalógusáruházból fokozatosan online webáruházzá kívánt alakulni. Ehhez a Bakker Hillegom nevet 2016-ban Bakker.com-ra változtatták. A cég, amely magát Európa legnagyobb kert-specialistájának nevezi, 21 országban működik. Magyarországon változó népszerűségnek örvendett.
Paul Geraeds 2017-ben a Webwinkel Vakdagen szaklapnak azt nyilatkozta, hogy a webáruházat a Google új belépőnek értékelte, ezért a találati rangsorban hátra sorolta, ami komoly veszteséget okozott a cégnek. Magyarországi partnervállalata, a Bakker Holland Kft. idén február 28-án Facebook-bejegyzésben közölte, hogy „…a Bakker Holland Kft. új megrendeléseket jelenleg nem tud fogadni, illetve a decemberi és januári eddig még ki nem szállított csomagokat a társaság érdekkörén kívüli okokból jelenleg nem áll módjában kiszállítani…”.


