A kínai kozmetikai piac becslések szerint 60 milliárd dollárt ér, és a globális óriások, köztük a L’Oréal és az Estée Lauder a legnagyobb növekedését itt könyvelheti el.

Kína az Egyesült Államok után a második legnagyobb piac a kozmetikai ipar számára, részesedése a globális piac közel 13 százalékát teszi ki. A kozmetikumok teljes kiskereskedelmi értéke Kínában tavaly elérte a rekordot jelentő 299,2 milliárd jüant ( 1 jüan 45 forintot ér), amelyből 244,4 milliárd jüan szépségápolási termékek, 55,2 milliárd jüan pedig a dekor kozmetikumok voltak.
Kínában 1,4 milliárd potenciális fogyasztó él, aminek köszönhetően a határokon átnyúló e-kereskedelmi import 2020-ban 86,2%-kal, 11,8 milliárd euró értékre nőtt.
Például a Tmall.com vásárlási oldalon tavaly 60%-kal nőtt a megrendelések száma. A kutatások azt mutatják, hogy a kínai válaszadók 70%-a jobb minőségűnek tartja az import kozmetikai termékeket, mint a hazaiakat.
A huszonéves kínai nők a legnagyobb vásárlócsoport a kozmetikumok, főként az öregedés gátló termékek terén. Ők lényegesen több pénzt költenek erre a célra, mint idősebb társaik, akiknek pedig sokkal vastagabb a pénztárcájuk.
Piotr Purchała, a Primavera Parfum munkatársa szerint a vásárlók szokásai 30 éves kora után megváltoznak. – Ezután az öregedés gátló hatású termékek, a kollagének és a retinol tartalmú kozmetikumok, valamit a gyors eredményt biztosító szérumok és ampullák kerülnek a fókuszba.