0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 20.

Megérett a meggy!

Az Agrármarketing Centrum megkezdte az idénygyümölcsök kampányát július 12-vel, amikor a sukorói EFOTT Fesztiválon Ez most nagyon meggy! címen, az Agrárminisztérium és a Magyar Termék Nonprofit Kft. részvételével meggyfogyasztást ösztönző kampányt indított.

A sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, a tavalyi aszály és az idei hideg tavasz időjárása miatt a hazai meggytermés – bár minőségben kifogástalan – közel 20 százalékkal csökkent tavalyhoz képest. 

Magyarországot Európában az egyik legjelentősebb meggytermesztő országnak nevezte Lengyelország, Szerbia és Németország mellett – a négy ország együttes termésmennyisége évente eléri a 300-400 ezer tonnát.  

A kontinensen a legnagyobb mennyiségben előállított feldolgozott késztermékek közé tartozik a fagyasztott meggy, a lé és sűrítmény, illetve a meggybefőtt. Ezen kívül a meggy az egyik legjelentősebb konzervipari alapanyagunk. A magyar meggy szempontjából legnagyobb jelentősége a meggybefőtt piacának van, hiszen a meggy 60-70 százaléka a belföldi és külföldi konzerviparban hasznosul, ismertette az államtitkár.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a hazai gyümölcsök vásárlásával nemcsak a helyi gazdákat támogatjuk, de jóval frissebb, gazdagabb vitamintartalmú élelmiszert is fogyaszthatunk. A hazai zöldségek-gyümölcsök kimagasló minőségűek, mondta, emellett igazai vitaminbombák, jótékony hatásuk pedig megkérdőjelezhetetlen (segíti az emésztést, a vitaminok felszívódását, vízhajtó, gyulladáscsökkentő hatásúak).  

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője azt emelte ki, hogy tudatos vásárlással nemcsak egészségesebb, de a megbízhatóbb élelmiszert is vásárolhatunk.

A Magyar Termék védjegyet fogyasztói iránytűnek titulálta, mely segíti a tudatos döntést és megbízhatóan emeli ki a piaci kínálatból a hazai termékeket.

A fesztiválozók az EFOTT végéig kóstolhatnak az ízletes gyümölcsből, a boltokban és a piacokon pedig már nagy mennyiségben elérhető az egyik legegészségesebb gyümölcsünk, a meggy.

Az Agrármarketing Centrum augusztusban a dinnye, szeptemberben pedig az alma népszerűsítésével folytatja termékpálya-kampányait.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu