Back to top

Az e-kereskedelem rossz az üzletnek

Az online kereskedelem már érezhetően rontja a hagyományos üzletláncok bevételeit. Azonban az cégeknek muszáj lenyelni a békát és a romló teljesítmény mellett kell tovább működniük – legalábbis a Marshoek kiskereskedelmi tanácsadó cég felmérése szerint.

Rohamosan nő az online kiskereskedelem forgalma. Bár a legtöbb ember az élelmiszer-vásárlást jobban szereti személyesen intézni – ahol megnézheti, megtapogathatja a terméket – de a nagy kereskedelmi láncok is sorra nyitják online üzleteiket. Legutóbb a Spar fejlesztéséről mi is beszámoltunk.

A Marshoek ugyan csak Hollandiában végezte a felmérését, de tapasztalataik egész Európára vetíthetőek. A cég 265 szupermarketet vizsgált: azt tapasztalták, hogy a bevételek 7000 euróval, azaz mintegy 0,1 százalékkal estek vissza. Ennek egyik fő oka, hogy online kereskedelem jelentősen kisebb árréssel működik, mint egy hagyományos üzlet.

Ezzel párhuzamosan az online forgalom hihetetlen tempóban növekszik. A holland e-kereskedelem forgalma az elmúlt évben elérte az 1 milliárd eurót.

Az online boltok piaci részesedése három év alatt megháromszorozódott alig 1 százalékról 3 százalékra.

A kieső profit azonban nem veszélyezteti a cégek működését. Az e-kereskedelem a teljes szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata. Ezen belül is az élelmiszer-vásárlás népszerűsége emelkedik a leggyorsabban Európa szerte. Az elemzés szerint ahogy az online boltok forgalma nő, a bevételek és a nettó haszon is kiegyenlítődik majd.

Élelmiszer-pazarlás

Az elemzés arra is kitér, hogy az éves bevételek jelentősen növelhetőek lennének, ha kiskereskedelmi láncok nagyobb erőforrásokat mozgósítanának az élelmiszer-pazarlás megakadályozására.

Ennek egyik lehetősége az online vásárlás fejlesztése, mivel ezen csatorna logisztikai megoldásai, költségei jelentősen alacsonyabbak, lévén nincs fizikális bolt. A holland számok egyébként egészen rémisztőek:

Boltonként évente 126 ezer eurónyi élelmiszert dobnak ki, a teljes országra vetítve az élelmiszerkereskedelem évente 172 millió eurós veszteséget számolhat el az élelmiszer-pazarlás miatt.
Forrás: 
retaildetail.eu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Jövőre drágul a baromfi

A fogyasztók számára jó hír, hogy idén karácsonykor nem lesz drágább a az ünnepi asztalra szánt pulyka, és általában sem emelkednek a baromfihús és készítmények árai. A rossz hír, hogy 2019-től ezek a termékek drágulnak és nem is kevéssel.

Olajokkal a fitt sejtekért

A természetes, hidegen sajtolt étolajak olyanok, mint a folyékony orvosság, hiszen rengeteg növény magja és termése tartalmaz értékes zsírokat, lecitint, antioxidánsokat és nyomelemeket. Aki ügyesen kombinálja ezeket, sokat tesz egészségéért.

Megugrott a kávé ára

A hosszútávú trend szerint folyamatosan emelkedik a kávé ára, amit egyrészt a kereslet növekedése indokol, másrészt a klímaváltozás miatti termesztési nehézségek.

Több mint 200 áruházban szervez gyűjtést az Élelmiszerbank

Több mint 200 áruházban szervez Karácsonyi Adománygyűjtést a Magyar Élelmiszerbank péntektől vasárnapig.

Ismét a tokaji aszút ünnepelhetjük

December 10-én immár másodszor ünnepelhetjük a tokaji aszút, ami exkluzivitása révén a világ egyik legjobb édes bora. Az idei Nemzetközi Aszú Day jó alkalom arra, hogy egy klasszikus párosításával, a libamájjal kóstoljuk együtt.

Új vezére van a Coca-Cola magyarországi leányvállalatának

Kerekes Péter több mint 20 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik az FMCG iparágban, többek között a Drehernél, a Reckitt Benckisernél, a SABMiller/AB-inbevnél és az Unilevernél töltött be hazai és nemzetközi vezetői pozíciókat.

Legenda a sárgarépáról

A sárgarépa narancs színben pompázik, vagy éppen sárga a sárgarépa, de egyre kedveltebbek – főként saláta keverékekben – a fehér vagy lila sárgarépák. A hétköznapi és ünnepi konyha szerves részei, de mit is tudunk róla?

Magyar ötlet a világ 20 legígéretesebb franchise koncepciója között

A több száz jelentkező közül a miskolci Creppy franchise koncepciója is helyet kapott a világ legjobb 20 feltörekvő, innovatív franchise vállalkozása között. Jövőre magyar vállalkozásként öregbítheti Magyarország hírnevét az International Franchise Association megmérettetésén Las Vegas-ban az Egyesült Államokban.

Globális márkák a helyiek ellen

A globális márkák igyekeznek a világ minden országában megnyerni a vevőket maguknak. Sikeresen, ahogy azt a Nielsen ez irányú kutatásai mutatják: a fogyasztók néhány kategóriát kivéve általában inkább részesítenek előnyben nagy cégeket, illetve márkákat, mint kisebb belföldi piaci szereplőket.

Mit együnk az egészségünkért?

A rehabilitált élelmiszerek közé nemrégiben a tojás is felkerült, pedig fogyasztása néhány éve még nemkívánatos volt. Antal Emese dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője arról beszélt, ami mindannyiunk számára égető kérdés. Hogy mit is együnk az egészségünkért.