Back to top

Az e-kereskedelem rossz az üzletnek

Az online kereskedelem már érezhetően rontja a hagyományos üzletláncok bevételeit. Azonban az cégeknek muszáj lenyelni a békát és a romló teljesítmény mellett kell tovább működniük – legalábbis a Marshoek kiskereskedelmi tanácsadó cég felmérése szerint.

Rohamosan nő az online kiskereskedelem forgalma. Bár a legtöbb ember az élelmiszer-vásárlást jobban szereti személyesen intézni – ahol megnézheti, megtapogathatja a terméket – de a nagy kereskedelmi láncok is sorra nyitják online üzleteiket. Legutóbb a Spar fejlesztéséről mi is beszámoltunk.

A Marshoek ugyan csak Hollandiában végezte a felmérését, de tapasztalataik egész Európára vetíthetőek. A cég 265 szupermarketet vizsgált: azt tapasztalták, hogy a bevételek 7000 euróval, azaz mintegy 0,1 százalékkal estek vissza. Ennek egyik fő oka, hogy online kereskedelem jelentősen kisebb árréssel működik, mint egy hagyományos üzlet.

Ezzel párhuzamosan az online forgalom hihetetlen tempóban növekszik. A holland e-kereskedelem forgalma az elmúlt évben elérte az 1 milliárd eurót.

Az online boltok piaci részesedése három év alatt megháromszorozódott alig 1 százalékról 3 százalékra.

A kieső profit azonban nem veszélyezteti a cégek működését. Az e-kereskedelem a teljes szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata. Ezen belül is az élelmiszer-vásárlás népszerűsége emelkedik a leggyorsabban Európa szerte. Az elemzés szerint ahogy az online boltok forgalma nő, a bevételek és a nettó haszon is kiegyenlítődik majd.

Élelmiszer-pazarlás

Az elemzés arra is kitér, hogy az éves bevételek jelentősen növelhetőek lennének, ha kiskereskedelmi láncok nagyobb erőforrásokat mozgósítanának az élelmiszer-pazarlás megakadályozására.

Ennek egyik lehetősége az online vásárlás fejlesztése, mivel ezen csatorna logisztikai megoldásai, költségei jelentősen alacsonyabbak, lévén nincs fizikális bolt. A holland számok egyébként egészen rémisztőek:

Boltonként évente 126 ezer eurónyi élelmiszert dobnak ki, a teljes országra vetítve az élelmiszerkereskedelem évente 172 millió eurós veszteséget számolhat el az élelmiszer-pazarlás miatt.
Forrás: 
retaildetail.eu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A kávé illata serkenti a gondolkodást

A Journal of Environmental Psychology nevű folyóiratban megjelent egyik tanulmány szerint már pusztán a kávé illata is növeli a kognitív teljesítményt

Megrohamozták a magyar pavilont a torinói ízfesztiválon

Hatalmas érdeklődés fogadta Magyarország standját és az ott kiállított minőségi termékeket a Slow Food mozgalom gasztronómiai örökség megőrzésének szentelt nemzetközi fesztiválján Torinóban, amelyet a hétfői zárónapig az becslések szerint mintegy másfél millióan keresnek fel.

A sötétzöld arany titka

Ősszel se szeri se száma a tökkel kapcsolatos programoknak. Már ott vannak a tökök a falvak őszi díszleteinél, tökfesztiválokat hirdetnek a közösségek, tökfaragásos kézműves foglakozásokra invitálnak a művelődési házak, az iskolák.

Nébih farm a belvárosban

Két új városrésszel bővíti a MiniPoliszt a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). A hatóság egyúttal bekapcsolódik az interaktív kiállítás élménypedagógiai programjaiba is. E csatlakozásnak köszönhetően a jövőben a felelős állattartásról, az állatorvosi hivatásról, az élelmiszerlánc-biztonságról vagy éppen az erdőtűz-megelőzésről is tanulhatnak az érdeklődő gyermekek.

A koffeinmentes kávé titka

Sokan kedvelik a kávé ízét, azonban a koffein mellékhatásai miatt nem élvezhetik az ital hagyományos változatát. De vajon hogy lehet kiszedni a koffeint a kávébabból?

„Eltört” kakaó helyett fenntartható gazdálkodás

Amerika egyik legnagyobb magánkézben lévő élelmiszeripari vállalat, a Mars új „kakaó stratégiával” rukkolt elő, melynek célja újratervezi az ellátási láncukat annak érdekében, hogy visszaszorítsák az erődirtásokat és a gyermekmunkát a kakaóültetvényekre építő országokban.

Jól szerepelt a magyar tökmagolaj

A Great Taste Awards szakmai zsűrije ismét 3 csillaggal díjazta a Donum Terrae Tökmagolaját, a cég Tökmagkrémje pedig végre belépett a 2 csillagosok táborába.

Nem az élelmiszerek húzták a júliusi kiskereskedelmi forgalmat

Júliusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 5,4 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - erősítette meg pénteken kiadott második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Törökországba költözik a Negro

A snackgyártó Mondelez International vállalat áthelyezi a Negro cukorkák gyártását a törökországi Gebzében található üzemébe jövő év június végéig, ezzel megszűnik a Győri Keksz Kft. által üzemeltetett cukorkagyár működése Győrben - tájékoztatta a Mondelez Hungária Kft., valamint a Győri Keksz Kft. kommunikációs tanácsadója csütörtökön az MTI-t.

Vitaminoktól a rovarokig: mit is eszünk?

Új élelmiszerekről és komponensekről, valamint innovatív technológiákról tanácskoznak az Európai Unió táplálkozástudományi szakemberei a Debreceni Egyetemen. A 3. Food Structure Design Konferencián tradicionális helyi termékeket is bemutatnak a külföldi kutatóknak.