Back to top

Jó hír a gluténmentes termékek fogyasztóinak

Gluténmentes és természetes alapanyagokat tartalmazó snack termékcsaláddal jelent meg a piacon az Aby-termékeket forgalmazó Omega Bázis Kft. A lábatlani társaság ügyvezető igazgatója, Deák Csaba a sajtó munkatársainak elmondta, hogy az új termékeket olasz egyetemi élelmiszerkutatókkal együtt fejlesztették ki.

Fotó: Tóth Zsigmond
A gluténmentes termékek gyártásának érdekében mintegy 1 millió euró értékű beruházást hajtott végre lábatlani telephelyén a cég, melynek során megvásároltak egy legkorszerűbb sütőipari gépsort is.

Ennek a berendezésnek különlegességét az adja, hogy gluténmentes snackek előállítása mellett kőlapon elősütött vékonytésztás tortilla- és pizzalapokat is elő tud állítani.

A cég termékei iránt úgy hazánkban, mint Európa más országaiban dinamikusan növekszik az igény, így ma már a legtöbb magyarországi áruházláncban is leemelhetik a fogyasztók a polcokról az Aby-termékeket. Ma már az Omega Bázis telephelyén kenyeret is gyártanak, de más pékárukkal is jelen vannak a piacon.

A gluténmentes termékek köre folyamatosan bővül, így például a friss tésztához és a kenyérhez való gluténmentes liszt mellett már olyan lisztkülönlegességet is piacra dobtak, melyből otthoni körülmények között is könnyen süthetünk pizzát. Az ilyen különleges pizzalisztkeverékből készült étel éppolyan élvezeti értékkel bír, mint a hagyományos módon előállított.

Az Omega Bázis Kft. 2016 januárjában költözött jelenlegi lábatlani gyártótelepére, s kizárólag gluténmentes alapanyagokat használnak.

Különleges szabadalmaztatott technológiával csíráztatott biomagvakat dolgoznak fel, nagyobb mennyiségben kölest, lent, zabot és kendert, melyeket őrlemények, lisztek és olajok formájában értékesítenek.

Az Omega Bázis nemcsak egészséges, gluténmentes, finom magyar termékeket szeretne továbbra is biztosítani a fogyasztóknak, hanem ügyel arra is, hogy ezek elérhető áron kerüljenek forgalomba.

Forrás: 
Magyar Mezőgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

400 millióból korszerűsödik a paprika malom és laboratórium

Több mint 381 millió forintból, ebből mintegy 190 millió forint vissza nem térítendő uniós forrásból korszerűsíti szegedi telephelyén paprika malmát és laboratóriumát a Vidékfejlesztési program támogatásával a Rubin Szegedi Fűszerpaprika Feldolgozó Kft. - közölte a cég az MTI-vel.

A parafa, a fém, vagy a műanyag a nyerő?

A parafából készült dugókat senkinek sem kell bemutatni, ez a legősibb és legelterjedtebb módja a boros palack lezárásának. Egyre gyakoribb a csavarzár a palackokon, de találkozunk műanyag dugóval is.

A legjobbak között a magyar kukoricacsíra-olaj

Great Taste nyertes a magyar Grapoila. A Great Taste a világ leghíresebb és leghitelesebb vakteszten alapuló ételkóstoló versenye. A verseny zsűrijének nagyon ízlett a hidegen sajtolt BIO kukoricacsíra-olaj.

Igyuk ki és dobjuk el

A vízzel vagy üdítővel teli műanyag palackokat magunkkal visszük a napon átmelegedett táskánkban a városba, az autóban hagyjuk a parkolóban. Ha kifogy belőle az innivaló újra töltjük, és ismét magunkkal visszük az útra. Ezeket mind nem szabadna tennünk az eldobható PET, azaz polietilén-tereftalátból készült palackokkal.

A Gyermelyi is árat emel

A kisbefektetők kezében lévő cég termékei közül a liszt drágulhat, a tésztafélékről még tárgyalnak az üzletláncokkal.

Minden ötödik górcső alatt

A VinAgora Nemzetközi Borverseny a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságával együttműködve idén egyedülálló és úttörő gyakorlatot vezetett be a verseny hitelességének további erősítése érdekében.

Mítoszokat gyűjt a Nébih

Az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos, széles körben elterjedt mítoszok, „városi legendák” összegyűjtésére vállalkozott a Nébih. Az érdeklődők az „élelmiszeres mítoszokat” augusztus végéig online űrlapon küldhetik el a hivatal számára. A legnépszerűbb legendákat szakértői elemzésnek veti majd alá.

Újrahasznosítási őrületben a multik

Újrahasznosítható majonézes üveg és komposztálható kávécsomagolás: az elmúlt hetekben több nagy élelmiszeripari vállalat és kereskedelmi lánc is bejelentette, hogy minden megtesz az egyszer használatos műanyagok visszaszorításáért. Most a Kraft Heinz és a Waitrose kapcsolódott ehhez a trendhez.

Jól indult, nem tudni, hogyan végződik

A babtermesztők idén nem panaszkodhatnak a természetre, mégsem lehetnek teljesen elégedettek. Az egyik feldolgozóüzemben kimutatott lisztériafertőzés ugyanis visszahat a termesztésre is, tudtuk meg Subicz Ferenctől, a Cibakert Kft. ügyvezetőjétől.

Már nem divat az olcsó sör

Az első fél évben 3,6 százalékkal nőtt a magyar sörpiac, a bővülés mértékénél szembetűnőbb azonban a belső átrendeződés: január és június között a prémiumsörök forgalma 30 százalékkal ugrott meg, a szuperprémium termékek iránti kereslet pedig 50 százalékkal - írta a Világgazdaság csütörtökön.