Az ’50-es években a passaui gyárba telepítették a traktorhajtóművek gyártását. Ebben az időben az A-4 típusú hajtóművek készültek nagy szériában. A több sebességcsoportos – terep és országúti – A-200-as hajtóművek és sebességváltók az 1960-as években voltak gyártásban. Ezeket főleg a 60 LE motorteljesítményű traktorokhoz alakították ki. A ’70-es években a T-300-as, majd a T-3000-es hajtóművek készültek nagy szériákban. Tíz évvel később születtek meg a duplakuplungos T-6000-es családtagok, amelyeket 50 és 270 LE teljesítményű traktorokba építettek be. Az 1990-es évek elejéig, csak a T 3000-es típusból 100 ezer darab készült.
A ’90-es években láttak napvilágot T-7000-es PowerShuttle és a TerraPower, terhelés alatt kapcsolható traktor sebességváltók. Még az évtized közepén megkezdődött a CVT fokozatnélküli hajtóművek gyártása is, majd 2001-től ezeket Eccom és TerraMatic és S-Matic elnevezésekkel gyártják, egyre korszerűbb kivitelben a 120 és 650 LE motorteljesítményű traktorokhoz. A legújabb fejlesztéseik a hibrid hajtásokhoz készült elektromos generátorral egybeépített traktor sebességváltók. A ZF ezidáig 900 ezer traktorhajtóművet gyártott számos traktorgyár megrendelésére.